söndag, januari 16, 2011

Städdag

Idag har varit en bra söndag. Jag har gjort rent ugnen, diskat flera gånger om, gjort mycket matlådor, tvättat och håller nu på att baka. Jag råkade däremot riva hål på min knoge när jag bakade. =/ Jag märkte också att vi är plåsterfria och var då tvungen att pressa citron och lime utan plåster. A-aj! Måste komma ihåg att köpa plåster illa kvickt!

Jag håller på med ett litet bakningsexperiment. Jag försöker göra små citron-marängbakelser av en citruspaj som jag älskar. Jag har i lite pajdeg i varje muffinsform och har sen på citrussmeten och skjuts in i ugnen. Ovanpå det tänker jag sen (läs imorn) spritsa på lite maräng och bränna av. Kommer nog bli riktigt gott. det enda svåra är att veta hur länge de ska vara i ugnen nu när de blir så små =/ Jag får testa mig fram. Det är ju det som är det roliga med bakning!

Jag har även kommit fram till att jag ska anmäla mig till VårRuset, både i Västerås och Uppsala. Det är bra att ha små mål tänker jag. Mamma ska nog också vara med i Västerås så då har man nån att gå dit med också. Tänkte fråga Sandra också om hon är sugen =) Nåå Ssnadra??

Nu Bones! Ha de bra alla!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vårruset? Haha, jag orkar ju knappt gå. Hur långt är det?

Malin sa...

5 hela kilometer =)