söndag, september 05, 2010

Baking spree!

Tjohej vad jag bakar denna helg. Avkopplande som få! Idag blev det småkakor. Det skulle blivit tre olika sorters men en plåt blev lite länge i ugnen efter att min timer inte ringde =( Smeten var god iaf, så det var inte helt för ingenting. Nu är sista plåten med pekannötskakor i ugnen. Undrar vad jag ska göra med dem... Jag köpte nämligen en helt underbar tidning igår på ICA som heter Hembakat. KAN ju inte vara dålig tänkte jag och den innehåller bland de bästa recept jag sett! =D Tyvärr kommer inte nästa nummer ut förrän 11e november, men då hinner man kanske gå igenom de flesta av de recepten jag vill göra. Finns t ex en äppelcheesecake med kolasås och nötter som såg helt gudomlig ut! Får bjuda folk på cheesecakefika sen.
Iaf, så kände jag för att testa de här småkakorna som jag såg, men vet inte riktigt om jag orkar bära med mig burkarna till jobbet direkt, så jag vet inte riktigt hur många som kommer bli uppätna av kakorna =P Bra att man har bra kakburkar iaf. Patrik ska på fika på tisdag, jag får tvinga på han en kakburk på vägen ut =)

Nej nu ska jag nog lägga upp lite recept på Cook, bake & create.

Hoppas ni har det bra!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åhhh du är så duktig som bakar! Och allt du bakar blir så himla gott! Nom nom! Kram

Malin sa...

Roligt är det minsann! =)
Fast du är ju MINST lika bra själv. Allt du gör blir så fint också :D Du borde komma hit nån dag så kan vi baka hela dagen tillsammans!