tisdag, juli 29, 2008

Bälinge

Precis kommit hem från en tripp till Bälinge... igen. Hihi. =) Det är så kul att se hur det går för trädgården och staketet vid syrran och Johans hus. Jag har varit där en gång mitt i veckan i tre veckor i rad tror jag. Tur att man har bil till hands här i Västerås. =D Jag plockade massa vinbär så nu kan jag halvfylla frysen och sen baka paj och Sega Rutan. Mumma.

Idag på jobbet bjöd chefen på smörgåstårta för att vi har jobbat så hårt och bra under de senaste veckorna. Han säger att det kommer bli lugnare, men jag märker då ingen skillnad. ;) Men jag ska inte klaga. Jag är ju iaf på den lugnaste stället. Ibland har man tur minsann

På lördag är det kräftskiva i Bälinge. Riktigt skoj ska det bli. Jag ska dit tidigt på lördagen så jag hinner göra en riktigt smarrig (enligt receptet iaf) jordgubbstårta. Det ska vara jordgubbssylt, -saft och färska jordgubbar i och på. Kan det bli somrigare?! =) Resten av dagen ska jag nog sola och plocka ännu mer bär. Det är så mysigt att ha tillgång till en tomt igen som man bara kan 'vara' på. =)

Jag har egentligen två och en halv vecka kvar nu på jobbet, men de frågade idag om nån var intresserad av förlängning. Hmm, tänkte jag då och frågade om det vore okej att kanske bara jobba tre dar eller nåt extra. Det är ju mer pengar det med och fullt två veckor ledigt innan skolan kanske inte behövs. Vi får se. =)

Nu sova snart. Ha det så trevligt vad ni än gör i den härliga sommarvärmen.

Inga kommentarer: