torsdag, juli 31, 2008

En dag kvar på veckan

Imorn är det fredag. Weho! Ska till Uppsala efter jobbet, ska bli skönt att var hemma lite. Fast nu är man ju van med en riktig lägenhet att bo i så det kommer nog bli lite ovant att flytta tillbaka igen snart.

Patrik och jag har varit tillsammans i ett och ett halvt år nu imorn. =) Vi får se om det kanske blir middag på nån restaturang eller om det inte blir nå speciellt firande. Kul att det är 1½ år imorn iaf.

Igår var jag på bio med Sandra. Men först hade vi picnic på Djäkneberget. Pastasallad, körsbär och vinbär åts det. =) Riktigt skönt och mysigt att bara sätta sig på en filt och äta och prata. Senare gick vi på The Dark Knight. Helt klart värd att se säger jag och Sandra! =) Vi träffade mitt sommarjobbsgäng sen på ICA mittemot och de skulle kolla på den visningen efter oss. Idag hade de delade meningar om hur den var. Haha, Vissa tyckte den var jättebra, vissa långtråkig och vissa okej. =) Heath Kedger var iaf HUR bra som helst!!

Jag har även gått på Narnia II och Hancock. Båda väldigt bra! =) Men av de tre filmer jag sett nu så är nog Hancock bäst. =)

Just nu bakar jag, eller jag har precis tagit ur kakan ur ugnen, så tekniskt sett är jag klar. Ska bara skäras upp i rutor. Den heter inte Sega Rutan för ingenting. =) Röda vinbär blev det toppat med. Mums. Ska snart göra lite kaffe och sen kvällsfika med migsjälv. =) Mys.

Förresten! Berättade nog inte att det var grillning och Pluto (krog/dansställe) för två fredagar sen. =) Danjelas (jobbarkompis) glas krossades framför mina fötter när vi dansade och tydligen fick jag två små skärsår vid foten. =P Såg ingenting just då (jag tittade faktiskt) men när jag kom ut så var det bloood. Ja ni kan ju se på bilden. När vi tog bort det så visade det sig iaf att det var väldigt små skärsår så det var inte lika farligt som det ser ut. Men kvällen var väldigt rolig och lyckad iaf. =) Hade nya skor och ny "klänning". Älskar båda två!!! =) Inga skavsår ens av skorna. Lycka!

Syrran och Johan håller ju på med deras hus nu och igår var Patrik snäll nog att åka dit med en traktor (resan dit tog en timme och en kvart i traktorn) och jämnade till marken lite runt huset och gröpte ur lite där hundgården kommer vara. =) Hade vart kul att vara där då, men jag jobbade ju. =( Det blev iaf riktigt bra sa det och det var till stor hjälp. =)

Fast nu blir det fika för min del. Ha det så trevligt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Yuk, vilket sår du fick på foten!

Linda sa...

Lösenordet är lilleo.. =)