torsdag, juli 03, 2008

Sommarjobbaren

Jag vet att jag varit dålig på att blogga och varit på MSN och allt som har med omvärlden (Internet) att göra. Jag sommarjobbar ju numera och mina tider är 6.45-15.15 vilket resulterar i att jag är svintrött när jag kommer hem!! =P Men det är faktiskt rätt kul. Trevligt folk att jobba med och det är inte allt för jobbigt. =) Man får lite träning för armarna och står i princip hela tiden dock så kanske kan man minska i midjeomfång om man har tur =P

Igår var jag iaf på stan med Sandra och fika och umgicks lite allmänt. Väldigt kul! När vi kom tillbaka från stan hade Thomas kommit hem till Sandra också så då stod vi utanför bilen och pratade i säkert en timme. Kändes så iaf. =) Han är trevlig han!
Det var skönt att komma hemifrån efter jobbet också. Man blir ju tröttare då för man inte gör nånting. Det är Wimbledonturnering nu också så då sitter jag ju framför TVn hela kvällen. Hihi. Skönt, men slappt.

Vad annat som är slappt är avståndet till jobbet. Hihihihi. Det kan inte ta mer än 3 minuter att cykla. =D Lite dryg uppförsbacke hela vägen dit, men hem rullar man som en gud hela vägen nästan. Swosh!

Var hemma i Uppsala i helgen och träffade Patrik. =) Vi hade en väldigt mysig helg. Han jobbade söndagen, men då hjälpte jag Johan o Maria att flytta så det gjorde inget. =) Kommer bli så fint där borta! Får se om det blir Uppsala som planerat nu i helgen. Vi blev ombedda idag på jobbet om vi ville och kunde jobba 6-11 på lördag. PENGAR!!! Så jag sa ja naturligtvis. =) Hoppas Patrik kan och vill komma hit imorn då. Så kanske vi kan var i Västerås i helgen. Han jobbar söndag, men mamma kommer iaf hem på söndag från Uppsala (hon ska hjälpa att flyttstäda hos syrrans och Johans gamla lägenhet) så då slipper jag vara ensam länge också. =) Kan vara rätt skönt att vara själv också...

Fixade en cykelkord i tisdags. Oj vad skönt det är att ha en. Mitt extra cykellås är lite otympligt att ha på pakethållaren eller på styret när man cyklar så de var skönt att bara kunna lägga den i korgen. Plus att man har huvtröja och matlåda med sig nu till jobbet.

Nej nu är det snart mat. (Hihi, lite skönt att slippa göra mat faktiskt varje dag nu när man bor hemma). Hörs, förhoppningsvis, snart igen.

1 kommentar:

Linda sa...

Hoppas allt är bra med dig!
Det är Linda, alltså.. fd puh84 & mumin.. numera Oliver Lantz =)
Har förresten lagt upp en blogg..igen..=)
Det är bara att kika in.
http://oliverlantz.blogspot.com/