onsdag, juli 01, 2009

2½ veckor avklarade

Jorå, nu har man kommit en bra bit in på sommarjobbet =) Bara 7½ veckor kvar nu. Funderar redan nu på om jag inte ska ta och ta bort sista veckan. Jag har det valet tydligen, och det är ju skönt.

Den enda nyheten med mig är väl att jag har bränt mig =P Som fan. Det hände i söndags när jag och Patrik följde med Mitch och Gabsan till Länna och solade och badade i sjön där. Ops. Alla ställen där jag faktiskt smörjde in mig är helt ok, syns ingenting faktiskt. Men magen och låren blev totalt knallröda. De svider fortfarande och det är nu onsdag kväll =P Jag har smörjt in mig varje dag, minst två gånger så det är mycket bättre iaf och det ahr lagt sig jättemycket. Badade idag igen, men iom att det var mulet (fast kvavt och varmt) så var det ingen fara att bränna mig eller nåt =)
Patrik däremot. Ajajajaj. Han solar ju ALDRIG och efter i söndags så är han nu röd som en överkokt kräfta och till och med uppsvullen på vaderna =/ Stackarn. Jag tog med mig alla solgrejer också när jag åkte hem igen i söndags och vi förstod itne nån av oss hur mycket vi bränt oss egentligen förrän senare på kvällen =P Hans skador håller också på att läka och han kan nästan gå normalt tydligen nu ;)
det blir till att hålla vaderna ut solens sken några dagar till för hans del tror jag.

Mamma åker iväg på semester imorgon så jag har bilen till Uppsala på fredag. Jag är kluven inför lördag =/ Det ska ju kanske vara sista riktigt fina dagen så jag skulle vilja ta tillfället i akt att typ bada lite och sola så mycket jag kan utan att det gör ont, men samtidigt så ska några från klassen och några av deras kompisar till Gröna Lund just på lördag. =( What to do?! Det kan ju bli skitkul det med, men det kommer dra pengar. Alltid mer än vad man tror, buhu. Aja, vi får se vad som händer. Det är även auktion igen på lördag =P Varför måste allt hända just på lördag...

Imorgon ska jag klippa mig förresten =) Yay! Ska bli så skönt. Tror det var mars senast, hehe. Jag hörde med tre kompisar om de kunde träffas på stan efteråt, men icke! Alla var upptagna =( Men två ska jag iaf träffa nästa vecka så det blir kul =) Då har jag nåt att se fram emot och behöver inte vara själv hela tiden nu när mamma åker på semester.

Nu ska jag fika lite med mamma =)
Hoppas alla har det bra!

Inga kommentarer: