måndag, juli 26, 2010

Sista semesterveckan

Hejsan allihopa.

Nu har jag inte bloggat på ett tag igen men det är bara för att jag har haft en underbar semester =) Jag är verkligen jättenöjd med hela semestern och nu är jag inne på min fjärde och sista. Om en vecka sitter jag på Ringvägen igen. Ska bli lite kul att börja igen, även fast semestern har suttit riktigt fint i kroppen.

Jag tyckte att den där supervärmen var helt toppenbra också. Det enda negativa var att lägenheten blev lika varm så mycket bra sömn fick man inte. Det hade ju behövt, så därför sover vi desto mer nu när det har blivit kyligare och lägenhetstemperaturen sjunkit under 29-gradersstrecket äntligen. Wee. I dagarna har vi då hunnit med att fixa lite i lägenheten. Det blev bra. Vi har ändrat runt lite i rummen och fått ut lite gammalt som vi inte använder och in med nytt fräscht som ger mer utrymme i rummen.

Jag har ju inte berättat om Gotland förresten. Det var helt otroligt äckligt bra och mysigt och jag vill nu bli Gotlandsbo igen. Fy vad härlig ö det är!! Förutom att de verkar ha lite lätt att få översvämningar; Två gånger på nån vecka. Men men. Det får man ta! Man får väl skippa källare och bygga på höjden istället =) Visby är så jädrans mysigt och södra Gotland är så fint! Inga vägar har hastighetsbegränsning över 80 heller så man känner verkligen hur man varvar ner när man kommer till ön. Me like! A lot! Här är lite bilder som ni kan titta på och längta bort till soliga Gotland i detta molniga väder.

Vår härliga utsikt när man kliver ut ur hotellets dörrar.
Inte helt fel. Jag älskar denna utsikt!

Stranden vid vårt hotell. Man kan se hela vägen till Visby! Vi bodde på
Kneippbyn så de är ju inte så konstigt egentligen, men det är fint ändå!

Jag ligger på en av stränderna på södra Gotland och har det
inte helt fel! Mmmmmmmm... Soool...

Patrik och jag vid Hoburgen (Gotlands sydligaste udde, typ).

Vi såg solnedgången nere vid hotellets strand. Mysigt.

Vi spelade världens roligaste minigolfbana! =D 18 annorlunda hål
i form av långhålsbanor fast i miniformat.

Och sist, men inte minst, Visby! Så fin stad så man dör lite.


Dagen efter vi kom hem därifrån så åkte vi till Furuvik följt av Gävle travbana med livemusik med Magnus Carlsson och lite buffé. Vi spelade på varsin häst också men vi hade inte riktigt turen med oss =P

Efter det har vi mest tagit det lugnt och åkt till saker i samma län. Jag har varit till Stockholm en dag också förstås med Henriette. Det var mysigt att gå runt i storstaden och strosa lite.

Nu ska jag läsa lite uppsats och förhoppningsvis lämna in den idag för lite granskning. Det går sakta men säkert framåt =P

Hoppas ni har det bra!

Inga kommentarer: