tisdag, augusti 18, 2009

Sista veckan

Nu är det minsann bara tre dagar kvar av årets sommarjobb =) Fy så skönt. Jag trivs ju på jobbet faktiskt, men det känns att man inte fått vila så mycket om man säger så. Ska bli skönt att kunna sova ut hela nästa vecka. Antaligen liite längre än det med ;)

Jag längtar hem till lägenheten också. Det ska bli skönt att komma hem. Jag och Patrik hade en jättemysig helg nu och då längtar man ju hem ännu mer sen när man åker. =(

Helgen var lagom händelserik förövrigt. I fredags ringde Lisa som för någon vecka sen kom hem från sin halvårslånga jorden-runtresa. Hon kom hem till oss och åt tacos. Patrik flydde fältet då han märkte hur mycket vi pratade =P Det var kul att pratas vid igen.
På lördagen åkte Patrik iväg och kollade på rally. Vi hann ha en jättemysig morgon iaf och lite kvalitetstid =) Jag passade på att städa resten av dagen i princip. Jag tvättade, diskade, dammsög och plockade och lite till. Blev väldigt nöjd. =) Jag gjorde även lite plockmat och sallad för det vankades kräftskiva på kvällen hos syrran. Blev mycket trevligt. Jag äter ju inte skaldjur om jag inte måste så jag kunde göra vad jag ville =P Det var kul att göra lite fingermat.
På söndagen sen åkte Patrik och jobbade vid tio och jag åkte hem vid tjugo i fyra. Jag tog det lugnt och stressade inte iväg. Jag hade ju inte mer att göra i Västerås precis än jag hade i Uppsala. Det var skönt att vara hemma själv lite utan att ha något på schemat.
En hel del friidrotts-VM blev det förstås också ;)

Examensjobb kanske håller på att lösa sig förresten =) Det är ju inte förrän i vår, men det kan ju vara skönt att ha det klart tidigt, så slipper man tänka och oroa sig över det sen. Inget är klart på långa vägar än, men det är spännande att man iaf har kontaktat någon =) Håll tummarna för oss! (Jag och Henka söker ihop)

Var på en förhandsvisning en vecka sen också. Jag trodde egentligen att det var i måndags så jag lurade ner Nathalie på stan till sju för att äta innan. Var däremot tvungen att ringa henne tio i sju då jag såg att bion inte var förrän på tisdgen =P Synd det, för då kunde hon itne gå. Meeen det blev en trevlig 3-timmarsmiddag på gränden iaf =D Mycket kul att pratas och träffas. Var sent i juni eller tidigt i juli som vi träffades sist. Mamma fick istället följa med på bion. Det var The Ugly Truth som vi fick gå på gratis. Den var riktigt rolig. Jag rekommenderar! =)

Nej nu ska jag försöka få lite massage av mamma och ta en huvudvärkstablett. Jobbet tar ut sin rätt =(

På fredag kväll kommer jag tillbaka till Uppsala iaf så ni vet.
Ha det bra!

1 kommentar:

Sandra sa...

Låter som du haft det toppen gumman, härligt!
Det blev ingen fika för oss i år :( Men ses lär vi ju kunna göra snart i alla fall :) Kram