onsdag, december 12, 2007

Logik

Nu har det hänt en del här. =) Jag var ju på Travrondens (Patriks jobb) årliga julfest med Patrik i fredags. Väldigt roligt var det! (Finns lite bilder på min Facebook). Jag åkte tåg och taxi helt själv dit. Hihi. =P De tog inte mitt kort tydligen i taxin dock så jag fick 6,50kr i rabatt eftersom jag inte hade fulla summan. Så det kan gå. Haha. Tur att det inte var längre till restaurangen. =)
Vi åt på restaurang Musslan. Skaldjursbuffé var det. Jag fick vanlig mat däremot. Man kunde välja det om man var allergisk eller liknande mot blötdjuren. Lucky me. Det var många som kom fram och ville prata med mig och alla var väldigt trevliga och lätta att prata med. Jag trivdes. =) Lite strul var det allt när vi skulle komma hem iom att tåget var försenat med en timme, men det löste sig till det bättre ändå.

Lördagen blev mestadels hos syrran. Hon fyllde år 29e november, så de firade henne nu i lördags iom att de kom hem i onsdags. En vecka sen idag. Finfin mat och tårta var det. =) Stackars Maria har blivit sjuk dock så hon har varit på akuten en sväng och tillbaka, men mår nu bättre. Hoppas det går över helt nu. =)

Ny kurs har påbörjats också. Logik. Logikföreläsningar med en filosoflärare. Hur kul låter det liksom? ;) Men jag tycker faktiskt att det är lite roligt ämne. Jag läste i princip samma kurs för två år sen och allt kommer liksom tillbaka nu, med olikheten att man förstår så mkt mer denna gång. =)
Vi hade lektion imorse 9-11. Han gick igenom lite nya saker. Bland annat De Morgans regel, vilket är relativt lätt. Han härledde däremot en hel formel på den regeln (eller tvärtom, hur man nu säger) vilket antingen var väldigt lätt eller jäkligt klurigt och jag förstår inte alls så mkt som jag egentligen tror =P Det visar sig senare.
Inluppen är på god väg iaf. Gjort uppgift 1-2 idag av 5, och förhoppningsvis blir den klar imorgon när han förklarar resten. =)

Nu ska jag se på lite snooker. =P
Hej!

Inga kommentarer: