onsdag, november 07, 2007

Tersias

Skolkade idag. Tihi. Orkade bara inte ut i kylan för att lyssna på en som knappt vet vad som kommer härnäst i sin föreläsning. Jag pluggade lite på det vi gått igenom ist och gjorde redovisningsuppgiften till imorn. Jag är nöjd med dagens lärdom av algoritmik. =)

Läste ut min bok igår kväll, äntligen. Skitslut! Jag ska nu läsa G.P. Taylor's senaste bok, Tersias, istället. Han kan man lita på!

Gjorde pepparkaksdeg igår. =D Yay! Det skulle ligga under natten så idag var den klar. Jag bjöd över Nathalie på kaffe "imorse" och det slutade med att halva degen var slut när hon gick. =P Vi var duktiga pepparkaksdegsätande monster. =) Det blir nog inge slott av denna deg. Hihi. Ska testa ett till recept senare också, så får vi se vilket som är godast. Den som jag har nu smakade aningens för mycket bikarbonat tyckte jag. Men det var väldigt lätt att göra degen! Jag trodde det skulle i en massa mer ingredienser och hållas på längre än vad det behövdes. Själva baket höll ju på i 6-7 minuter skulle jag gissa. Nice!

Nu sitter jag med levande ljus runt mig och en kopp varm choklad medan snooker visas på TV. Life is good!

Inga kommentarer: