tisdag, april 07, 2009

Mellandag

Idag kom det fram att jag fyller år imorgon när jag satt med min projektgrupp i skolan. Den överraskade reaktion man fick var "Men... fyllde inte din pojkvän år nyss?" "Jo igår" =) Hihi. Så idag är mellandagen helt enkelt.

Jag var inte i skolan så länge som man hade önskat och behövt idag dock. Kände mig inte alls frisk och kry imorse =( Jag skulle gå upp mellan sju och halv åtta idag, men var tvungen att ligga kvar till åtta. Var snuvig och kände mig jättetrött. Jag gjorde ordning frukost och tog med det till skolan till 9 ist. Jag var hemma igen elva och lyckades sova mellan tolv och tre =/ Rätt överraskad var jag när jag såg att jag lyckats sova fullt påklädd med tofflor och munktröja under täcke i tre timmar mitt på dan =P Men efter det så mådde jag faktiskt mycket bättre! =) Nu har jag bara lite lite ont i halsen då och då, men hoppas att det också ska gå över till imorgon. förhoppningsvis behövde jag bara sova igen lite efter en hektisk vecka med mycket bakande, folk och lite stress. Folk kommer ju över på fredag med, men imorgon ska jag åka till Västerås för att träffa föräldrarna på D-day (eller kanske B-day) =)

Hade tänkt börja baka lite idag också inför fredag, men tror jag bara tar det lugnt idag och gör det imorgon kväll och/eller på torsdag. Då är jag iaf helt ledig hela dagen. Och folk kommer inte förrän kl 14 på fredag så då hinner man också göra lite saker =)

Tror att jag ska baka:
* Chokladbollar
* Drömtårta (rulltårta, fast med choklad)
* Limekaka med hallon och citrongéle på (istället för tårta)
* Småkakor med torkad frukt i
* Halvmånar
* Och kanske nåt mer om man hittar på nåt kul

De två första punkterna delegerade jag till mamma däremot tidigare idag. Hon hade inte nåt emot det alls sa hon =) Skönt!

Jag fick presenten från Sandra idag förresten =) Jag får inte öppna den förrän imorgon så det ska bli kul! Undrar vad det är...

Nej nu ska jag baka minitårta till imorgonbitti.
Hoppas ni har det mysigt i vårvädret!

Inga kommentarer: