onsdag, juni 10, 2009

Lediga veckan - I love

Ni kan inte tro vad skönt det är att vara helt ledig =) Tur att jag bara är det i en vecka, annars skulle jag bli bortskämd.

Igår åkte vi iväg till SIBA för att köpa ett minne till Xboxen, men kom hem med en massa andra saker också som vi inte hade planerat. =P
På SIBA hade de inte minnet, men en kabel som tydligen skulle förbättra bilden från konsolen. Så han bor nu med oss.
Så iväg till Gränby för att gå in på Game och se om de hade minnet, och de hade dem. De hade även utförsäljning av delar ur Vilas sortiment =D Glad blev jag som hittade en blå sommarklänning för endast 100kr (hade kostat 299) som jag nu ska ha på midsommar om det inte är för kallt =D
Efter det så åkte vi även till IKEA (medans man ändå nästan typ är i krokarna så känns det ju fel att inte ta en tur där med) ;) Patrik sa att han kände på sig att det skulle kosta han en tusenlapp, vilket jag absolut inte höll med om i.o.m. att vi inte skulle köpa nåt egentligen. Men joho, han fick ju rätt. Vi till och med spräckte tusenlappen; 1100kr. =P Ops. Det var en bokhylla som ställde till det. Så här ser den ut.

Det finns närbilder på bilddagboken för den som är intresserad. Vi köpte till två glashyllplan och en dörr så undre halvan kunde bli vitrinskåp. Jag är väldigt nöjd med hur det blev =)
Vi köpte även en glasskopa (glass-skopa, inte glas-skopa) och nya dynor till stolarna. De gamla var så blå och pluffsiga.

Efter att vi kom hem och skruvat ihop allting så ställde sig Patrik och gjorde smörgåstårta medan jag gjorde hemmet beboeligt igen. Den är så god den han gör själv! Jag nämnde när jag kom hem till Uppsala att jag var sugen på hans smörgåstårta så han åkte direkt iväg och köpte ingredienser =) Snäll pojkvän. Ni ser resultatet här bredvid. Mums! Det blev luddag (lunch kombinerat med middag, då vi tog en korv på IKEA som kan kallas för halv lunch) och sen extra middag för Patrik plus frukost för han imorse. Jag funderar på att ta lite till lunch också =) Det är ju synd att låta den förfaras ;)
Men tro inte att min diet har gått åt skogen nu bara, för jag ligger igen på minus två kilo. Jag hade gått upp lite i fredags såg jag, men mamma och jag var ju duktiga att promenera och åt inte så onyttigt som vi brukar göra när vi bor ihop, så nu är jag på minus 2 igen =) Var ute och gick i 45 minuter i måndags med och ska göra nåt idag också. Det regnar ute så det kanske blir nåt annat än promenad dock. Har börjat dagen med nyttig frukost iaf =)

Nu ska jag fixa lite i vitrinskåpet.
Hoppas ni har en trevlig regndag!

Inga kommentarer: