söndag, juni 21, 2009

Uppsala

Just nu är jag i Uppsala, men ska åka till Västerås inom nån timme igen =)
Första jobbarveckan hr gått relativt smärtfritt och bra. Det var skönt att få helg lite tidigare däremot. Man är ju inte van att gå upp tidigt och jobba åtta timmar om dagen =P

Midsommar blev rolig även fast det inte var så mycket sol eller midsommarväder i allmänhet. Halv tio blev vi hämtade av Micke och det bar iväg till Almunge direkt. Där gjorde vi ordning lunchen och tog det lite lugnt och pratade med och åt med Mickes släkt typ. De har ett hus där. Vi satt utomhus hela tiden fast det var så kallt =/
Vid ett knallade vi ner till Gullhagen för att se på midsommarkrans, dans runt den, sköt lite luftgevär (jag fick 37 och Patrik 27 ;) hihihi)och gjorde den sedvanliga femkampen. Det gick inte så bra för mig, men det var roligt ändå =D Jag fick 2, 0, 2, 0 på de första fyra, medan Gabsan fick 0, 2, 0, 2 =) Hehe. På sista fick hon ner två basketbollar medan jag fick ner en, så hon vann över mig med tre poäng ändå =P
Efter det bar det av för lite snacks och lite mer prat hos Mickes föräldrar ett tag. Mot kvällen gick ni till kvällsfesten hos Jonsson, fem-tio minuter därifrån till fots. Det var kul. Fast alla ville promt sitta ute där med hela kvällen, så det blev till att ta på sig halsduk och jacka =P Lite snaps och cider tog bort den mesta kylan iaf =) Vi åt, spelade fotboll, åt lite till och sjöng en hel del iaf från Patriks fina sånghäfte som han gör varje år =)
Tror vi var där till elva när vi bestämde oss för att backtracka till huset igen och åkte väl hem vid halv ett med taxi. Trodde de skulle ta lång tid för de att komma ut me taxi men hon i telefonen sa en timme men taxin kom inom en halvtimme. Så det blev lite tidigare än väntat, men det var okej. Vi var rätt trötta då ändå. =) Jag har lite bilder från dagen som jag lägger upp senare nån gång. Tror jag MMSade in nån bild till bilddagboken iaf...

Igår blev en riktig slappardag. Så skönt! Ingen av oss var bakfulla eller nåt sånt, men det var så skönt att bara ta det lugnt efter en hel veckas hålligång. Vi hyrde film, kollade på tv, kollade på en till film och la oss typ =P En promenad på en halvtimme tog vi oss för iaf ja! Det var skönt.

Nej nu ska jag äta upp frukosten och umgås lite med Patrik innan han beger sig till jobbet.
Vi hörs en annan gång.

Inga kommentarer: