fredag, juni 05, 2009

Sommarlov

Nu har jag officiellt sommarlov till nästa måndag (15e) =) Nice!
Tror jag klarade tentan faktiskt och det känns så jädrans skönt! Fick reda på att omtentan är dagen FÖRE jag slutar mitt sommarjobb i Västerås, så det vore ju lite halvdrygt om man måste ta ledigt en dag bara för att göra tenta. Då vill jag hellre tjäna pengar! Jobbigt att plugga om till den också under tiden man jobbar =/
Så nu kommer jag alltså att sitta på nålar om två veckor då man kan förvänta sig att den kommer tillbaka. Fram till dess ska jag bara njuta av ledigheten! *aaahhhh*

Idag ska jag till Västerås med kvart i elva-bussen och lämna sommarjobbets drogtest #2, sen ska jag vara med Sandra på stan. =)
Imorgon blir det firande av min kusin som fyllt år. De har köpt ny lägenhet och fixat till den också så det ska bli kul att se hur de bor nu. Jag ska ha klänning på mig även om det regnar! Det är sommar!
På söndag ska jag och mamma antagligen ta vår årliga slottsrunda. I år blir det Tullgarns slott =) Det ska bli roligt! En och en halv timmes bilfärd eller nåt då vi kan flamsa runt och sjunga till musik hur mycket vi vill =D Både mamma och jag älskar gamla slott (jag antagligen lite mer...) så det är kul att ha en liten tradition.

Igår blev vi tvungna att köpa ny TV. Eller ja, Patrik =) Den gamla kom vi fram till är bortom förbättring med grön skärm och flimmer var femte sekund, plus att den nu börjar stänga av sig också när det flimrar för mycket =/ Så när jag åkte ner till stan för att ha tentafest på Stocken så åkte han till SIBA för att köpa ny. 37" Samsung för 8000 blev det =) Väldigt fin!! Det var lite dyrt med 42", plus att inte ens 37"aren får plats egentligen =P Den står med kanterna framför högtalarna som det är nu, hehe. Får se om vi kan lösa det på något sätt. Duktig var han iaf som köpte ny fin TV. Kanske jag måste betala lite av den också...

Tentafest igår ja som sagt. Det var Stockholms nation vi var på. Alla tjejer i klassen plus Maria beställde bord kl sju där för att äta lite. Det var mysigt. Jag var däremot nykter hela kvällen och det slutade med att jag åkte hem halv elva. Men de va kul att göra nåt efter tentan och innan alla åker iväg över sommaren. Kanske jag kan dra ihop lite folk på måndag och göra nåt =) Det vore kul. Vad tycker ni klassare!? Bowling eller biljard eller nåt =)

Nej nu måste jag äta upp frukost om jag ska hinna med bussen senare.

Ha en bra dag, trots att det är kallt och blåsigt =/

2 kommentarer:

Backeman sa...

Låter skoj, jag är på!

Ia sa...

Gissa vad jag ska göra? JOBBA! Som vanligt när det ska hittas på nåt :P