fredag, juni 13, 2008

Friday the 13th

Klart man måste ha en sån rubrik på fredag den trettonde. =)
Än så länge har det inte gått dåligt för mig, och det brukar det inte särskilt mycket extra bara för att det är just denna dag. *knock on wood*

Bröllopet var riktigt lyckat. Det var vackert väder, riktigt roligt och mycket dans. =P Det är väl så ett bröllop ska vara har jag för mig. Blev nöjd med sminket, men mitt hår blev inte som jag velat, även fast jag trodde hon förstod hur jag ville ha det, men men. Lockar är väl fint det också. =) Det får bli vågigt nästa gång. Det blev många bilder tagna på allt och alla, men inte så många bra tyvärr. Jag lade in en bild på pappa, mig och syrran här iaf. Det var så fint och lummigt runt om kyrkan så det var ideal plats för fototagning. =) Så nu är pappa gift... jisses. =/ Det finns bild på de på portrattstudion.se, 7e juni.
Patrik och jag kom hem till Uppsala igen vid ett/halv två eller nåt, och till Almunge vid halv tre. Rätt trött!!! =P

Söndagen och måndagen blev riktigt mysigt sen. =) Jag och Patrik hittade på små saker och umgicks hela tiden. Sen blev det Västerås tisdag eftermiddag till onsdag lunch. Bakade med syrran på onsdag eftermiddag och kväll. Jag gjorde den där citronpajen med hallonmaräng som Leila (från Leila bakar) gjorde i onsdags kväll. Det var ltie kul att ha gjort den på dagen och sen se henne göra den på tv på kvällen. =P Det var riktigt kul att göra den (höll på i fem timmar eller nåt, med två små pauser mitt i) men den blev inte så god. Den var både väldigt söt och väldigt sur. Men delarna för sig, när man gjorde den, var riktigt gott. Hihi. =)

Igår gjorde jag inte så mycket därmot. Patrik kom förbi till eftermiddagen och då åkte vi till Stenhagen så jag fick lämna in min kamera. Hoppas de kan fixa batteriet! Och snabbt! Sen gick vi in till ICA Maxi för att handla saker till kvällen. Jag handlade körsbär för jag skulle göra körsbärspaj. =) Det blev kvar mördeg från onsdagens bakning så jag bestämde mig för att göra en paj till Patrik. Han älskar allt som har med körsbär att göra. Så körsbärspaj blev det allt. Riktigt god om jag får säga det själv!! =) Och fin! Efersom jag hade kameran inlämnad så blev det en mobilbild ist, så den ser inte så fin ut här, men hade det varit bättre upplösning så! =) Jag har en liten fyrkantig form som passade perfekt för detta ändamål. Jag blandade urkärnade körsbär med lite socker och potatismjöl. Lade det i botten och lade sen den utkavlade degen över. =) In i ugnen bara i 20 minuter. Mumsfillibabba!

Nu ska jag nog ner på stan, till Uppsala English Bookshop. Sen gå hem också. Jag har vart dålig med promenaderna sen i måndags. =( Men då var den en två timmar och fem minuter lång en däremot. =)

Ha det bra!

Inga kommentarer: