tisdag, juni 03, 2008

Hemtenta

Det har gått riktigt bra med hemtentan faktiskt idag. Jag var smart imorse och började städa (dammsuga och plocka lite) innan klockan 10, då tentan kom ut på studentportalen, så det var klart. Annars hade jag säkert hållt på med det istället för att skriva tentan. =P Man känner ju sigsjälv rätt bra vid det här laget. Hihihi. Så sen klockan tio över tio har jag suttit och skrivit för glatta livet.

Jag är nu på fråga 20 av 26, varav 2 är riktigt stora frågor. Jag har inte läst de än men de är på 20 poäng vardera. =/ Jag har två frågor som jag gjort hittills som jag ska fråga lite om för att få lite idéer att jobba med, men annars är jag rätt nöjd med mina svar. =) Jag ska försöka göra fram till 24 idag så jag har de två stora kvar till imorn bara. Förhoppningsvis hinner jag börja lite på de ikväll dock. Vi får se.
Dagen gick riktigt fort iaf, när man sitter vid en dator hela tiden. Ja inte riktigt hela tiden, jag tog lite pauser här och där. =) Vid ett tog jag en sol- och fikapaus med Nathalie, som också har hemtenta, i en halvtimme, och sen en vanlig vilopaus vid tre eller nåt och somnade lite =P Sen var jag på en 50-minuterspromenad vid fem-sex. Riktigt skönt med en promenad mitt i så där för att rensa tankarna lite så man orkar med att tänka resten av kvällen. =P
Nu gör jag mat så jag får i mig lite energi, men sen ska jag sitta med de resterande fyra frågorna för idag. Hoppas de inte är alltför jobbiga.
Målet är att jag ska vara klar till tidig eftermiddag imorn. Då kanske man kan ta med sig lite bullar som jag gjorde igår och åka en sväng med Patrik på en picnic. =) Vi får se, vi får se.

Lycka till alla ni i klassen som också sitter och skriver!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en härlig dag trots hemtentan, mer såna dagar vill vi ha. Kul att du har klarat av över hälften av hemtentan & smart att du städade först :) Kram