tisdag, juni 17, 2008

sista lediga veckan

Riktigt skönt med ledighet har det varit nu. Igår var bland de bästa dagarna. Jag satt med en ny bok, som är helt otroligt bra, varm choklad och lyssnade på åskan utanför =) Kan det bli mer avkopplande? Myyys!
Sen blev det en liten tur o retur till Almunge för att hämta upp Patriks nya mobil. Han fick aviSMSet direkt när han kom till Flogsta. Haha, stackarn. Så det var bara att sätta sig i bilen och backtracka hem igen =P Riktigt fin är den. Jag vill ha, hihi.

Midsommarfirandeplanerna är spikade. Det blir Patrik och jag med 19 andra i ett hus i Faringe. =P Hela Patriks "gäng" och några till. Jag sa direkt att jag skulle baka! =P Hoppas de inte har nåt emot det. Det blir en daim/jordgubbsmoussetårta med jordgubbar ovanpå (från ICAs Buffétidning, Maria tyckte ockås om den så hon tvingade mig att göra en till henne också =P vilket jag väldigt gärna gör, för den verkar rolig att göra) och en Philadelphiacheesecake med jordgubbar och hallon på som är helt otroligt god. Räckte inte med en kom jag fram till när vi är runt 20 personer =P

Fick en kiropraktortid på torsdag 9.45 förresten. Weehoo! Ska bli så skönt! Eller det kommer göra svinont, men efteråt kommer det kännas såå skönt! =D

Nej, nu ska jag läsa lite tror jag :)
Ha en bra vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska också försöka mig på daim/jordgubbsmousse tårtan från Buffé i midsommar ;) Hoppas den är god!

Hoppas du har ett bra lov! Kraam ia