onsdag, november 25, 2009

Rolig dag på schemat

Idag ska vår Medical Informatics klass ha field day på Akademiska =) Vi ska mellan 8:30 och ca 12:00 se på en by pass-operation (via en videolänk då naturligtvis, men LIVE!) och sen mellan 13:30 och ca 17:00 vara med på lite Radiology och lära oss om det. Det ska bli jättekul. Synd att man inte hinner plugga nåt idag bara =/ Det skulle också behövas.

Jag hade en mardröm imorse igen. Hoppas inte mina mardrömsmaratons börjar igen. Hade flera veckor där jag drömde mardröm och vaknade mitt i natten varje natt! Nej tack säger jag bara till det igen...

Jag höll på att svimma igår förresten, hehe. Jag lämnade blod mitt på dagen och sen på kvällen efter mitt bad så skulle ställde jag mig upp och skulle schampoonera in håret och då bara började de svartna för ögonen och benen höll på att vika sig. Det var bara att snabbt huka sig neråt och få ner blod i huvet. Hu, det var lite läskigt. Inte bra att svimma i ett badkar inte med kranar och hårda kanter överallt. Jag brukar inte känna något alls annars efter att jag lämnat blod =/ Förutom att man inte ska dricka alkohol samma dag =P Behövs inte mer än ett glas vin då för att känna sig påverkad =D

Nej nu iväg till bussen.
Ha de bra idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oooh, låter spännande med by pass-operation, fast lite läskigt...!

Du får ta det lugnt i badet, höll på ramla i duschen själv imorse faktiskt. Hoppla hej, utan vare sig ha lämnat blod eller alkohol : S