söndag, januari 31, 2010

En vecka avklarad

Jaha, då har man avverkat en vecka av 20 på ABB som exjobbare. De som jobbar där är verkligen jättetrevliga och det är så skönt, för vi sitter nämligen mitt i rummet. =P De första dagarna var verkligen flummiga och vi visste knappt ut eller in, men i fredags blev allt lite klarare. Jag var själv fram till lunch så jag kunde sitta och klura på schemat själv och bara sitta och fundera lite. Det behövdes kände jag. Kunde prata lite mer enskilt med vår handledare också, så man fick lära känna honom lite närmare. Man hinner inte prata så mycket med folk annars för de är hela tiden i möten =P Vi arbetade på ett schema och beskrivning av arbetet i fredags iaf och det har hjälpt oss en massa med att få rätsida på allt. Nu har vi mer koll på vad som ska göras och det ska nog ordna sig.
Man får lite panik dock ibland för det är så himla mycket som ska hinnas göra, samtidigt som man ska planera själva skrivandet av uppsatsen. Men som sagt, detta ska nog lösa sig.......

Idag blir det programmering. Jag försökte igår men det krånglade en massa med fjärrskrivbordet och jag hoppas jag hittat en lösning nu med hjälp av Henka, så idag ska det bli av iaf. Hoppas jag hinner en bra bit idag. Mycket som ska hinnas göra på två veckor...

Imorgon och på tisdag behöver jag inte åka till Västerås. Då blir det hemmaarbete och lite skola med möte inför uppsatsen. Ska bli skönt att diskutera med Mats (handledare på skolan). Han har säkert lite tips och tricks som kan hjälpa arbetet lite.

Jag tror jag håller på att bli sjuk också =( Jag har haft ont i halsen i flera dagar nu och jag hostar en hel del, men än så länge har inte blivit värre än så. Timing då att jag inte behöver åka till Västerås förrän på onsdag morgon.
Jag kommer bo sen i Västerås hela veckan fram till måndag antagligen. Det är mormorsfirande där på lördagen och Patrik jobbar iaf på söndagen, så jag tror jag är kvar i Västerås hela vägen till måndag. Kan bli nice att slippa pendla så mycket. Pendling är inget för mig...

Nej nu försöka komma nånvart i programmeringen. Lycka till till mig... det behövs.

Inga kommentarer: