måndag, april 02, 2007

Händelserikt

Idag har varit en rätt händelserik dag om man tänker på att klockan bara har hunnit till knappt fyra.

Gick upp tidigt imorse. 8 redan. Vaknade i Almunge. =) Väl inne och nere på stan, 10.00 prick, så bestämde jag mig för att gå omkring på stan lite. Jag hade inte direkt bråttom. Min lektion började 13 först.

Första anhalt var MIQUE. Jag hade fått i uppdrag att köpa ett medicinskåp till Sandra. Hon ska ju flytta, WOHO, och då är det obligatoriskt att köpa nya saker. Det är ju del av det roliga. =) Väldigt trevlig expedit där och vi diskuterade flyttning lite lätt. Hihi.
Andra anhalt var August Johansson. SKOR!!! Vanligtvis har de världens bästa skor där och man kan alltid hitta det man vill, men inte idag inte. Jag har hittat supersnygga skor på Din Sko, men de kanske har lite för hög klack så jag kollar på alternativ och trodde jag skulle hitta det där. Motsatsen bevisades rätt snabbt. =/ Sen gick jag till ***censur*** och inhandlade en liten present till världens underbaraste (affärens namn kan senare i veckan avslöjas när lille present har överlämnats). Sen gick jag till Din Sko för att kolla in skorna lite till och kom fram till att jag är kär i dem. Mamma ska köpa dem idag i Västerås. =) Det fanns bara fyra par 37:or (!!) här i Uppsala. Hon tar med dem till Uppsala på onsdag och överlämnar konstverken innan det bär av till Stockholm. =)

Sen var det buss hem som gällde. Kollade igenom redovisningen till lektionen och åt lite. Hemma kollade jag på lille present lite närmre och märkte att den va sönder. =/ Så den fick följa med till skolan för att sen bytas.

Skön promenad till skolan med Erik sen. Halvvägs till skolan ringde pappa och ville veta lite mer om min önskelista och när han skulle dyka upp i helgen. Hihi. Ska bli rätt kul att fylla år nu iaf. =) Nu börjar det kännas lite.

Lektion sen iaf. Usch och fy för redovisningar så jag går inte in på det mer. =P

Sen gick jag ner på stan för att byta Patriks present. Expediten var så trevlig och snäll så det gick snabbt och enkelt. =) Sen efter en snabb visit inne på ett konditori så träffade jag Nathalie! =D En gammal gymnasiekompis som också pluggar här i Uppsala men som jag inte träffat på över ett år. Det var jättetrevligt. Vi pratade en massa om Flogsta och nya och gamla pojkvänner och skola. =) Alldeles kul att träffa kompisar man inte träffat på länge.

Sen var det slut på dagens bravader än så länge. =P Ska titta på SMslutspelet ikväll. Go HV71!!! =D Och bli färdig med albumet lite mer tror jag.

Nu ska jag sluta skriva iaf så jag får visa upp medicinskåpet för Sandra genom webcam. ;) Din lilla mysko filur. =D

Tjing!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vet du har glad jag är för de där jäkla medicinskåpet hahha...Har bara tjatat om det hela dagen. Kram

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra