söndag, april 01, 2007

Lunch och värme

Lunch på herrgård i torsdag. Mumsigt värre! =D Jag tog halstrad lax och Patrik grönpepparbiff. Min lax var godast! =) Jag tog lite bilder med mobilen men det har krånglat lite med att få in dem i datorn så det måste fixas innan de kan läggas in. Det får duga med en bild på mig och Patrik innan vi åkte istället. =P Tuffa värre.
KockMats kom in med maten till oss. "Är det här familjen 106,5?" inledde han med. Sen pratade han lite allmänt och frågade lite saker och så. Väldigt trevlig. =) Sen var de maat som gällde. Var så hungrig! Efter maten kom de in med lite kaffe och efterrätt också. Trevlig liten överraskning. Det var rabarberkompott med spritsad vanlijkräm över och lite smulat kex eller nåt överst. Jättegott.

Nya kursen har börjat också på riktigt. Första lektionen imorn. Ska redovisa en liten sak kl 13. Vi är egentligen tre st men tredje parten har inte vart med än så länge och skulle inte heller vara med imorn, men det har gått rätt bra ändå. Idag satt jag och Erik i två timmar och skrev ihop saker till redovisningen imorn. Trodde det skulle ta längre än två timmar så jag blev glad att det ändå gick rätt snabbt. =) Ska nog inte vara några problem imorn.
Känns skönt att ha 10 dagars undervisningsuppehåll nu efter 3e april. =) Länge sen man hade påsklov. Hehe.

Två månader idag! =D Jag och Patrik. Känns så otroligt bra! Han kom över igår och åkte hem när jag skulle börja plugga, och eftersom det gick så smidigt idag så kan jag åka till Almunge ikväll också. =) 17.05bussen borde hinnas med.

En vecka kvar till 22årsdagen och fem dar till 25årsdagen. =/ Går snabbt det här. Men det finns tydligen tid till planering kvar så det räcker och blir över. Hm...
Hoppas vädret håller i sig nu till nästan helg med! =)

Nu ska ja kolla på snookern så mkt jag hinner innan jag måste ner på stan till bussen.
Ha det så bra!

1 kommentar:

Sandra sa...

Ni är typ Mr & Mrs Bond 007 :) ni är bra coola ni :)