onsdag, mars 26, 2008

Mumselimums

Jag rensade/virusscannade datorn idag, vilket tar sin lilla tid. Under tiden det höll på så kollade jag igenom mina två nya bakböcker, som jag fick i julas, men inte hunnit kollat igenom ordentligt. =) Båda av bakguden Linda Collister!! "Brownies, blondies, kladdkakor" och "Chokladfrestelser". Jag hittade jättebra recept till min födelsedag. Jag har bestämt att jag ska göra en chokladtårta med hallon/vaniljfyllning. Hittade jättebra recept på chokladbotten i "Chokladfrestelser" och letade hallonfyllningsrecept på nätet. Tror jag hittat ett vinnande recept. Choklad och hallon är ju såå gott! Andra lagret får bli marsánkräm som det ser ut nu. =) Jag äääälskar marsánkräm! Sen hittade jag två kakor som jag ska bjuda på. En brownie och en som heter "prickiga kakor". Pricket är choklad, annars är de inge choklad i. Kan nog bli lite för mycket av chokladöverflödet annars. =P Inte bra att chokladförgifta släkten inte.

Jag hittade så många recept som verkade goda och rätt lätta att göra att jag nästan måste ha en chokladfest hos mig. =) Hehe. Men kan nog bli lite för lite utrymme här hemma. =/

Ska nog bjuda över familjen snart igen och bjuda på en chokladmoussekaka som efterrätt. Nästan som förra gången, men den blev väldigt lyckad så det kan ju inte gå fel med en relativt lika. =) Hittade mumsigt fläskfilérecept också på nätet. Ska nog testa det isf. En matig liten sallad till förrätt kan nog bli bra. Vad tror ni?
Kanske ska man göra det redan till helgen...

Ja iaf, så gick skolan bra idag. Vet inte alls vad vi ska göra imorn dock. Vi är helt lost. =/ Får kanske kolla upp lite vad de andra gör så man får lite idéer... Nån som vet hur en content model ska modelleras ihop?

Köpte en jättefin vit långärmad tröja igår. =) Den är "finstickad", v-ringad, fast långt upp och mysigt långa armar och muddar. Mmm, va skön den är! Och bara 149 kr. Det tackar vi för New Yorker!

Nej nu ska jag kolla på TV lite. What else...

1 kommentar:

Sandra sa...

Bjud över mig :) jag tackar inte nej till lite fläskfilé och choklad till efterrätt :)