söndag, mars 30, 2008

Sunday

Jaha, då var det söndag. Har inget att göra som vanligt. =/ Jättefint (!!) väder ute och inget att göra ute. Promenad är ju alltid mysigt, men inte själv. Patrik åkte nyss hem för att göra lite av varje hemma. Kanske ska man pallra sig ner på stan och kolla lite presenter till mamma. Jag och syrran hade två olika idéer, men jag tror det blir en kombo av det. =)

Idag ska jag ÄNTLIGEN söka sommarjobb. Jag som hade så bra plan för årets sökande, men inte gick det vägen inte. Alltid i sista minuten med detta. Fan vad tråkigt det är att söka jobb! Jag ska sammanställa det sista på mitt CV och kanske lägga in en bild på personliga brevet, sen är det klart. Skicka, skicka, skicka. Kanske blir det äntligen ett lite mer datainriktat jobb? Man kan ju alltid drömma... Fast då lutar det mot att det blir i Västerås. Inte lika kuligt...

Bakade bananchokladmuffins igår. Men de smakar mer choklad och valnötter än banan tycker jag. =) De var inte så goda igår när de var varma men idag är de riktigt goda faktiskt. De är vad amerikanerna kallar "frukostmuffins". De är riktigt matiga och fylliga. =) Bra smet/deg var det också, för den varken sjönk ihop eller höjdes. Blev som man klickade i dem. Perfekt!

Köpte en ursöt mugg igår också på Gallerix. Gallerixgiraffen sitter på sängkanten och ser trött ut. Längst upp står det "First things first" och giraffen säger "Coffee". =) hihi. Den är jättesöt iaf. Det är nu min morgonkaffemugg.

No turning back. CVgöra... =(

1 kommentar:

Sandra sa...

Hallå i stugan :) Tänkte bara säga åt dig att lägga upp receptet på muffinsarna, pronto :) Saknar dig gumman. Ha en bra dag! Kram