måndag, oktober 13, 2008

Halvkass

Märker att jag är halvkass på att blogga nuförtiden. Lägger däremot upp desto mer saker på min bilddagbok. Så det är väl där man ska kolla om man vill hålla koll på mig =P

I helgen var jag i
*Almunge(fre-lör lunch), sen
*Uppsala, sen
*Bälinge(lör eftermiddag-kväll), sen
*Uppsala igen.
Var på stan igår med Patrik, han hade nämligen sin lediga söndag för oktober. Gick dit, gick omkring på stan, när vi inte åt lunch, och gick sedan hem igen. Patrik var duktig och var ute och sprang i 40 minuter sen (efter att ha sovit en halvtimme). Jag var skittrött hela dan (men sov INTE mitt på dan) så jag stannade hemma då =) Men kände mig rätt bra ändå iom att de blev rätt mycket gående faktiskt.

I lördags morse så bakade jag scones =) Blev riktigt bra faktiskt. Det är ju alltid fika/kaffe/frukost hos Patriks farfar kl 10.30 på lördagar. Den här gången bestämde jag mig för att göra scones till mötet. =) Glatt överraskade blev de. Blev några över och de slängdes senare. Scones ska man äta färska!!
Igår bakade jag muffins också =) Väldigt få dock, för jag skulle bara testa min nya form =) Vi var nämligen nere i HouseHold igår på stan. Jisses vad många roliga saker de fått in! Jag blev alldeles sjuk. Jättefina stoooora koppar, speglar, bakgrejer m.m m.m.

Idag ska jag nog försöka vara lite duktig. (Än så länge går de inge bra. Dricker kaffe och äter en chokladmuffins till frukost =/ )Har tänkt att jag ska gå till Stenhagen och handla lite grejer så jag kan få middag ikväll. Känner att jag börjar bli för dålig på att ut och gå. Det är ju kallare ute nu och då drar jag mig för att gå om jag måste gå själv. När de var varmare var det tvärtom. Då gick jag hellre själv, så jag kunde hänge mig åt mina tankar och min egen takt osv. Nu är de mest drygt att gå med jacka och grejer. Men ut ska jag! Ska försöka minihandla så jag slipper bubba hem det sen. Är ju inte så jättekort sträcka att gå menar jag. Hoppas vädret inte blir sämre så det börjar regna bara =/
Snooker är de också. =D Yay. Royal London Watches. Började igår. Idag är det sändning från halv tre, sen från åtta. =)
Ska försöka klämma in lite pluggning också, ehum...

Hoppas ni får en bra vecka allihop, hej svejs.

1 kommentar:

Sandra sa...

Huvudsaken du gör nåt utav det så är jag nöjd. Bdb eller blogg :)