lördag, oktober 18, 2008

Mindre bra

Igår var det två veckor kvar till tenta. Projektet är inte heller direkt klart. Jag borde plugga lite varje dag men kommer inte till skott alls. =/ Hittar hela tiden på andra saker att göra. Igår tvättade jag tre tvättmaskiner, rensade i bokhyllan och sorterade kartonger och plåtburkar och sånt. Hm, inte så bra. Jag skickade meddelande till vår lärare att de vore bra om han kunde lägga ut gamla tentor, och dagen efter kom det upp, men jag har knappt kollat på dem. Jag borde VERKLIGEN göra det idag.

Jag åkte till Västerås i tisdags förresten. Jag är ju tvungen att åka till Västerås för att aktivera mitt kort under oktober för att det ska kunna fungera alls sen. De har kommit med nya kort som kostar 1000 ist för 750!!!! Så de här gamla måste registreras (användas minst en gång) under oktober för att de ska kunna användas. Så till Västerås i tisdags bar det av.
Lunchade först med mamma och hennes jobbarkompis, Elisabeth. Alltid så roligt med Elisabeth =) Mer spontan och sprallig människa får man allt leta efter.
Efter det följde jag med de tillbaka till jobbet för att hälsa på mina gamla sommarjobbsmänniskor =) De blev jätteglada att jag kom och hälsade på. Hihi, det var roligt. Alla slutade med det de höll på med och kom och pratade med mig. De sa att de nästan va en chock att se nån med vanliga kläder där =P Alla har ju svarta jobbarbyxor och T-shirts annars. =) Jag kom nästan lagom till fikat också, så jag stannade över det med. Riktigt kul att komma dit och prata med alla, och att alla tyckte de va så kul att jag hälsade på. =) Alltid kul att känna sig uppskattad.

Efter det åkte jag och hämtade upp Sandra. =) Vi gick omkring på stan och fikade på Munk o Muffin (bilden). Mumma!!! De har då de godaste munkarna jag ätit! Jag tycker inte om munkar vanligtvis men dessa kan man äta hur många som helst av (nästan ;P). Hittade maaassssaa kläder på stan, men köpte inte en enda!! Tre sorters te däremot kom jag hem med. =P Alla tre jättegoda.
Medan vi var på stan så ringde min kiropraktor upp mig (hade talat in ett meddelande tidigare på dagen). Jag har tänkt att komma lite oftare till henne i hopp om att ryggen snabbare kommer bli helt frisk då. Hon höll självklart med mig =P och chockade mig lite med att säga att hon hade en återbudstid 9.30 morgonen efter. Skitbra, jag var ju ändå i Västerås! Så jag stannade till onsdag, ist för att åka hem på kvällen som planerat och fick ryggen korrigerad morgonen efter. Höften hade låst sig som vanligt och även en liten låsning uppe vid axeln. Shiiit vad ont min nacke har gjort efter det!! =/ Hade lite ont resten av dan och var skittrött hela dan. Jag brukar känna mig lite hänglig efteråt, men inte alls så mycket som jag gjorde efter denna gång. Detta resulterade i migränliknande attack på torsdagen (åkte hem onsdags kväll). Så jag låg hemma med alla lysen släckta och persienner nerdragna för att hålla ute all sorts ljus medan sista föreläsningen höll på i skolan. Jag hade tom hellre suttit på Andreas föreläsning om säkerhet och kryptering än att ligga hemma så där. (och det säger mycket ;) )
Idag känner jag mig hyffsat bra iaf. Fortfarande stel i nacken och korsryggen gör sig påmind lite då och då, men rätt bra iaf. Ska hålla mig från att sitta med högra benet i kors i ytterligare några dar för att maximera korrigeringen. Jag försöker hålla andra benet i kors ist för att inte det andra automatiskt hoppar upp =P Sitter ju alltid med benen i kors annars. Så bekvämt ju! =(

Idag ska jag iaf försöka plugga. *suck*
Patrik vet jag inte hur han ska göra. Antagligen kommer han inte förbi på dan iaf, så då kan ja plugga... Kanske skulle hitta på nåt med killgänget på kvällen, så kanske att de blir pojkvänfritt hela dan =/ trist. Jag vill på bio!!!

Nej fy nu måste jag komma igång. *gah*

Inga kommentarer: