måndag, juni 18, 2007

Gångna helgen

Varit lite fullt upp i helgen, men ändå inte.

Trött i fredags efter att ha gått upp tidigt under veckan och motionerat mycket mer än normalt =) Lade mig relativt tidigt men fick inte många timmars sömn ändå. Hihi. Men det gjorde inte så mycket. Sov nära 11 timmar mellan lördag och söndag sen istället.

Kvart i nio i lördags kom syrran och company och hämtade upp mig för en tripp till Västerås. Jag skulle dit för att testa min klänning, och testning blev det allt. Flera gånger om! Resultatet än så länge ses på bilden. Klänning sitter nu ihop med sömmar ist för nålar. =) Mycket skönare att testa då ;) Fodret är också så gott som klart och ska sys fast nästa gång. Sen dragkedja på och sick sack här och klippa lite där, klart! Mamma och Gun-Lis har gjort ett jättebra jobb. Det ska bli så kul att ha på sig den på bröllopet. =) Med smink och håruppsättning kommer det blir kanonsnyggt tror jag.

Fick en nyhet från Sandra också i går. =D Grattis! Jag fick veta det först! Hihi.
Förlovning där och syrran gifter sig. Värst vilket romantiskt år det blir. =P

Var iväg till PC City också i går. Mammas dator faller ju ihop så jag tvingade dit henne för att kolla på en ny. Men jag hittade en sak ist som jag så jättegärna vill ha nu! =D En jättesnygg skärm! För endast 2300 nånting. Weee. Jag bestämde mig för att se över min ekonomi när jag kom hem till Uppsala igen och sen införskaffa han. =) Jag har tänkt köpa en stationär isf och jag kan ju köpa den i omgångar. Kopplar bärbara till fina skärmen bara. Oooh I want! Men när jag kom hem till Uppsala så väntade ett brev till mig från Vattenfall i min brevlåda. Där stod att de hade kollat fel på min mätare när de mätt av och att de nu ville ha 1143 kr av mig. =( Vet de inte att jag är student och vill ha min bildskärm!! Så det blir nog till att vänta tills man fått pengarna från stundande jobbet i augusti innan det blir ens en tanke på ny skärm. =/ Attans!

Imorn blir första besöket på evolutionsmuseet med klassen. Ska bli jätteroligt. Aldrig sett dinosaurieskelett förut öga mot öga. =P

Nu ska ja se på Harry Potter och hoppas att huvudvärken försvinner.
Ha de bra!

Inga kommentarer: