fredag, februari 01, 2008

Oscar

Ett år idag. Wihi! =)

Snart är det dags för uppesittarkväll med Oscarsgalan igen. =) 24e februari smäller det. Naturligtvis en söndag så man kommer vara trött dagen efter. Jaja, mycket kaffe och lite eftermiddagsslumrande gör nog susen. Hoppas de sänder det i svensk TV bara. =/ Nu har jag ju kanal9, som sände det förra gången, så hoppas de gör tradition av det. =)
En relativt lång lista med filmer har jag som jag behöver kolla upp innan dess. Iaf kolla på dess trailers =P

* There will be blood (Sverigepremiär 22a feb)
* Sweeney Todd the demon barber of Fleet Street (Sverigepremiär 15e feb)
* Juno (Sverigepremiär idag, 1 feb)
* Atonement (heter Försoning här i Sverige, rullar i biograferna redan)
* Michael Clayton (inget svenskt datum som jag kan hitta)

De är nog de som jag kommer bry mig om.

Glömde nog säga förut förresten att en resa är inbokad. =) Italien blir det allt. Iaf Rom, i fyra dagar. Woho! =) Mamma fyller jämnt så hon ville åka iväg och hon ville helst till Rom. Vilket passade mig alldeles utmärkt! =D 17-20 april blir det. Torsdag till söndag. Vi kommer fram redan fem i tio på morgonen på torsdagen, så vi kommer ha hela den dagen till att roa oss. Vilket är tur för hemresan på söndagen var nångång på morgonen. Tror vi landade i Sverige igen runt ett på dagen. Det ska bli så himla roligt! Sist jag åkte utomlands var för två och ett halvt år sen. London. Egypten var hela 5 år sen!! :o Jisses var tiden flyger!

Usch vad jag borde ha pluggat hela dagen. =( Inte gjort nånting. Bara pysslat med syrrans och Johans present och typ surfat runt på nätet. Nu får de blir lite ordning. Upp med böckerna!

Ps Kollade precis upp kanalnio.se och de SKA visa Oscarsgalan! =D 02.00, natten till måndagen börjar de sända. Woho!

Inga kommentarer: