måndag, februari 25, 2008

Promenad- & fixardag

Det är underbart väder idag! Blåser lite men det kan inte hjälpas. Jag ska ta en promenaddag idag och fixa lite saker. Först till skolan för att hämta ut ett kompendium vi behöver, sen till polisen för att fixa passet (som kostar 400!!). Man får det efter fem arbetsdagar, så det är ju snabbt och bra. Trodde det skulle ta två veckor. Tror jag vet vart jag ska gå in nu också. =P Hihi.

Jag var riktigt pigg hela Oscarsnatten faktiskt. Hann sova två timmar mellan kvart i tolv och kvart i två ungefär. Det hjälpte nog. Gick och lade mig 06.05. Vaknade runt kvart över tio första gången, men gick upp tjugo över 11 eller nåt. Nu har jag duschat och håller på att mumsa i mig frukost (lussebulle, kaffe och yoghurt me flingor). Mumma.
Riktigt bra Oscarsgala var det. Inga dryga tal och Jon Stewart var jättebra som värd. =) No country for old men snuvade There will be blood på de tyngsta priserna. =) Tog hem, film, regi och manus. Även bästa manliga huvudroll! There will be blood fick nåt tekniskt pris tror jag och bästa manliga huvudroll (mest väntade under hela kvällen, bortsett från Ratatouille =P ) med Daniel Day-Lewis. Så No country for old men vann statyettkriget med fyra st och The bourne ultimatum kom tvåa med tre st (!!). Två ljudpriser och nåt tekniskt tror jag. Varav en var svensk! Woho!

Jaja det var det från Oscarsgalan iår. Hoppas ni övriga sov gott =D

Nu ska jag promenera iväg.

Hm, undrar om man ska ta hemvägen över stan och köpa hem en SubWay-lunch. =)

Inga kommentarer: