måndag, september 29, 2008

Sandra 23

Nu har jag precis gjort det sista som ska följa med mig till Sandras och Thomas dörr för att gratta Sandra på hennes stora dag. =) Ska bli jätteroligt! 3 paket och en liten specialsak är med. Specialsaken har jag ingen aning om hur den ska transporteras, men det löser sig nog =P Jag litar på att mamma har en bra lösning. Mammor gör sånt. *nickar* =)

Kom ju till Västerås igår. Jag gick ju på fel buss naturligtvis. Jag kollade bara när 804an gick, men glömde att kolla om alla gick hela vägen hem till Västerås. Naturligtvis så gick bara min buss till Enköping. =/ Jag vet! Typiskt MUPar! (Mina initialer är M U N, men var M U P förut) Mamma var jättesnäll så hon kunde hämta mig i Enköping så slapp jag vänta på att den riktiga 804an skulle komma till Enköping och sen ta mig till Västerås. (drygt en halvtimme) Vi skulle ju göra mat, ner i källaren och kolla efter saker, åka till Skultuna messingsbruk och till Hälla. Allt innan klockan blev 17.00, för då stänger Hälla. Som tur var så gick allt snabbare än vi trott och vi hann med råga. Jag bestämde mig tom för att gå på hockey. Pappa var där med en kompis så jag kunde gå med dem om jag ville. =) Det var VIK-Leksand. =) Jätterolig match, fast vi förlorade med 2-4. Och då hade vi ändå 2-0 i mitten av andra perioden. Meeen men. Kul att gå på första hockeymatchen för säsongen. Jag bestämde mig så sent så jag kom dit först till 17e minuten i första. =P Men alla målen började komma i andra och tydligen så var första perioden inte så mycket att se, så det var ju tur. =)
En liten parentes som jag tyckte var roligt föresten. När jag skulle betala inträde till hockeyn så gick vår dialog så här:

Jag: -Är det billigare om man är student?
Betalningsmänniska: - Ja.
Jag: -Vad bra! Då är jag det! =) (visat upp mitt mecenat-/kårkort)
Betalningsmänniska: -Det är även billigare om man är snygg.
(Han ger mig tillbaka lite mer pengar än vad han egentligen skulle)
Jag blev alldeles glad (även fast killen var typ mellan 40-50 minst) och sa "nämen vad kul att jag är det då tydligen"! =P Det är ju alltid kul att blir kallad snygg menar jag =)
Jag kände igen han jättemycket för han har alltid stått där sen jag var hockeyfreak och gick på alla matcher jag kunde. Men han kände nog inte direkt igen mig ;P

Nej nu ska jag nog läsa lite faktiskt innan jag åker till Sandra. 12 ska jag vara där.

Åker tillbaka till Uppsala ikväll förresten.
Hoppas ni har en trevlig måndag.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag: -Är det billigare om man är student?
Betalningsmänniska: - Ja.
Jag: -Vad bra! Då är jag det! =)

Haha =)

Malin sa...

Haha ja jag har mina ljusa stunder ;P