tisdag, september 15, 2009

Göteborg och böcker

Göteborg var jättehärligt =) Vi var ensamma på fredagen och lördagens förmiddag och på eftermiddag till natt var vi med Annika och Henrik. Vi åkte hem tjugo i tolv på söndagen och jag vill ebara vara kvar =) Det var väldigt avkopplande att åka iväg. Jag håller på att lägga upp bilder just nu på bilddagboken, men det verkar småhänga sig ltie så håll till godo =P Nån gång kommer de säkert igång.

Jag har nu läst ut "New Moon" också. Igårkväll. Jag undrar om jag ska börja på nästa bok idag eller om jag ska vänta. Den får stå under "Böcker jag läser just nu" så länge iaf. Den är ju iaf min nästa bok. Den var väldigt bra, men jag tycker nog lite lite mer om Twilight. Denna hade en annan känsla i sig, men det hindrade mig inte från att läsa så fort jag kunde =) (Tror inte att jag spenderade helgen med att läsa nu bara, nån timme på tåget i fredags och söndags var allt) Jag har ju inte fjärde boken än, men jag underar om jag ska beställa den eller ner och köpa den ist. Ska nog ner till Uppsala English Bookshop idag och se vad de tar för den. Den är ju så mycket dyrare än de andra i serien. To be continued...

Det är inte bara fun and games däremot, nu har skolan dragit igång lite mer. Igår satt jag med Henrik och gjorde en av deluppgifterna. Den gick snabbare än vi trodde den skulle göra så det var ju en glad överraskning. Idag kommer nog ta lite längre tid. Det beror på lite vilka som kommer till skolan med oss =) Det är en uppgift som vi gjort tidigare i en annan kurs så det känns lite drygt att göra om den igen, men ingen av oss verkar ha den kvar nånstans så vi får nog göra om den. Hmpf.

Det ser ut att bli fint väder idag iaf. Ska nog promenera till skolan idag. Cyklade igår, men märkte att de gick rätt trögt. SÅ dålig kondition kan jag inte ha, så jag kollade på mitt nya däck som jag trodde va uppumpat och fint, men de var inte riktigt helt pumpat såg jag, så jag tog de lite lugnt så jag inte skulle ta sönder däcket igen =/ Säkrast att gå idag iaf. Orkar inte gå ner och pumpa i luft ;P

Ha det fint idag allihop!

Inga kommentarer: