söndag, december 07, 2008

Andra advent & julfest

GLAD ANDRA ADVENT!!!! =D Nu är det bara 2½ vecka kvar!

Men i fredags var det julbord minsann. Riktigt kul var det. Jag träffade Linda (sambo med en travrondare) och vi hade väldigt kul under kvällen. Värst vad vi tyckte lika om saker och ting =D
Det gick bra med tåget (hamnade bredvid en tjej som hade med sig en jättesöt hund!!) och hämtning vid stationen. Restaurangen var jättemysig. Personalen var hur trevliga och mysiga som helst. Och maten! Yummie! =P Jag åt inte så jättemycket så jag sprack, men på nåt sätt så fick jag jätteont i magen under kvällen =/ Lite halvtrist, men jag hade kul ändå.
Vilken jädrans drickblandning det blev förresten. Haha. Två glas champange innan vi kom in. Där inne fick vi sen varm glögg innan maten, där det kom in öl/vin (jag tog vin!) och snaps. Wiho. Som tur var så var både jag och Patrik förståndiga med det (drack måttliga mängder ;) ) så vi mådde prima när vi åkte hem =) Skönt för Seb som skjutsade hem oss. Snäll Sebastian!
Det finns en massa bilder nu på bilddagboken, men bilden här bredvid är hur jag såg ut iaf =)

Igår var vi på stan och handlade julklappar. Så mysigt och kul! Det regnade, men det fick man bortse ifrån. Kom därifrån med några kassar så nu är pappa och syrran/Johan klar. Även Patriks brorsbarn är klara =) Hittade ett spel och Kinder med Puh i till dem. Hihi. Tur att Kinder innehåller tre ägg. Ett till varje barn. Spelet verkade riktigt kul och underhållande så jag vill nästan spela själv ;)
Hitta även ett Hälgespel!!! =D Jag vill ha!!
Jag köpte två par örhängen på Ur&Penn också. =) Jag såg de när jag var nere på stan i vekcan med Nathalie och nu köpte jag dem. De har rea på de mesta krimskrams så man fick köpa örhängen för 25 kr/par =) Så 50 spänn för två fina örhängen är bra fyndat tycker jag. Ska försöka lägga in bilder på de senare under dagen.
Ska nog slå in presenter och baka lite idag =) Hade hoppats på att syrran skulle vara hemma så jag kunde baka där och få lite sällskap, men hon skulle till Västerås med en kompis. Jag får göra det mysigt själv =)

Jag och Patrik hade vår sedvanliga risgrynsgrötsfukost idag iaf till tända ljus =) Två advent i rad, så nu får vi ju fortsätta i två söndagar till. Hihi.

Hoppas ni får en mysig söndag.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Gud va fin du blev gumman, fast du är alltid fint iofs :)

Anonym sa...

Klänningen är JÄTTEFIN på dig!! Och hela du är jättefin också :)