söndag, december 14, 2008

Tredje advent

Ja då var det tredje advent då. Snabbt går det. En och en halv vecka kvar till jul. Skönt att man har nästan alla julklappar klara och julkorten postade =) Så vänta er julkort nästa vecka. (Iaf tio personer... =/ )

Patrik och jag gjorde pepparkakshus igår. Det blev rätt fint. Ska lägga ut en bild på det på bilddagboken under dagen.
Själv gjorde jag inte så mycket på det, så jag ska nog göra ett till idag.

Tyvärr vann jag inte jultävlingen så nu är alla inlägg om det borta =) Nu slipper ni det.

Fredagen blev mysig. Var på Media Markt, middag på stan och bio med Emilia. Vi hann med rätt mycket på så lite tid som det blev tillslut. Vi såg The Day The Earth Stood Still, men den var inte så jättebra. Rätt spännande och värd att se, men inte så mycket mer än det. Rätt härliga specialeffekter var det iaf.
På lördagen vaknade jag halv sju eller nåt av plogbilen utanför. =/ Halvsov en kvart och sen vaknade jag på riktigt. Han slutade ju inte ploga!!! Strax efter hörde jag mamma gå upp också, så då var det kört. Vi åt frukost med tredje adventsljuset tänt. =) Mamma ville passa på medan jag var hemma.
Vi åkte till Åsby trädgård iaf vid halv elva. De har så mycket julsaker där så det knappt är sant så här års. Mamma och jag åker varje år och frossar i tomtar =) Tog lite bilder så ni får kolla in på mun85.bilddagboken.se senare under dagen. Hittade även en katt där som jag gullade med en del =)

Idag blir det nog pepparkakshus, lägga in bilder i datorn och kanske stan en snabbis. Skulle vara skönt att bli klar med Patriks julklappar. Helt klar sen... Fast då kanske han hittar de här förstås. Vi får se hur jag gör.

Inga kommentarer: