måndag, december 01, 2008

Woho!

1a december! Det ni! =) Jisses vad fort det gick.

Hade ni mysig första advent? =) Det hade jag.
Jag och Patrik frukostade med gröt och O'boy vid första tända ljuset i adventsljusstaken =) Sen kom mamma och HÄMTADE mig =D Jättesnällt och vi hade väldigt mysigt i vägen till Västerås. Vi stannade i Hummelsta och köpte lite godis, Åkte till Ängsö och skulle gå på deras julmarknad (som vi hade sett skyltats om utanför Enköping) men åkte därifrån igen så fort vi såg att de skulle ha 50 kr per skalle bara för att gå in! Det regnade ju lite och vi skulle göra andra saker med så vi skulle ju inte vara där så länge... Så vi vände och gick tillbaka till bilen igen =D Men lite kul var det allt ändå. Inte så ofta man åker till Ängsö inte.

Efter den lille roadtrippen så åkte vi (som planerat) till Elgiganten på Hälla och skulle införskaffa Mamma Mia filmen till mig. Meeen den var slutsåld =P De hade sålt den för bara 99 kr så vi var lite förberedda för det innan vi ens gick in i affären med.

Efter det begav vi oss in i stadsmyllret. Vi gick omkring och köpte lite allt möjligt faktiskt =) Både jag och mamma fick en julklapp köpt var och sen hittade jag mysbyxor och en bolero (den ska jag ha till klänningen på fredag) på New Yorker. Sen köpte mamma och jag varsina ramar till våra jultavlor vi gjort under sommaren. Vi kände att det började bli dags att verkligen göra klart dem =P
Även julkort och lite etiketter till paket fick vi med oss hem =) Jättefina. Jag har skrivit två nu, men resterande adresser måste jag kolla upp =P

Åh vi lunchade på Ruffino förresen!! MMmmmmmmmmmm!!! En supermysig och musmig restaturang som finns i en bro mellan två hus i stan (Punkt och Gallerian) =) Helt spontant gick vi förbi och såg att de hade oxfilémedaljong med potatis och mumsig sås så vi gick in där och satte oss =) Supermysigt och gott!

När vi kom hem till mamma sen så började vi pynta jul för fulla muggar! Finfint är det här hemma nu =)

Vi fick äntligen tag i Mamma Mia förresten på Obs!, eller ja Coop om man ska vara korrekt. Mamma var übersnäll och köpte han åt mig =) Vi kollade och sjöng till den senare på kvällen. Hihihi.
Vi fick däremot dela upp filmen i två delar för Gun-Lis och Gert (släktingar) ringde och frågade om vi kunde skjutsa upp Gert till akuten. Han trodde han fått en blodpropp. (Kan även vara muskulärt tydligen). Så vi släppte allt naturligtvis och åkte med dem till jourhavande läkarstation. Efter 30-40 minuters väntar för mamma och mig i ett väntrum med fina fiskar =) så blev det remiss till akuten. Så in med med i bilen igen och iväg till akuten =P Vi lämnade de där så fick de ringa oss när de ville hem =) (Kvart i elva ungefär blev det så inte så sent som tur var) Stackars dem säger jag bara. Gun-Lis var inne i sjukhuset i ett dygn typ fre-lör för högt blodtryck, så händer det här också liksom. Händelserik kväll blev det iaf =)

Idag ska jag träffa Sandra =) Jag ska bara avsluta detta blogginlägg (eller bloggnovell ser jag) och sen byta om och borsta gaddarna och sen ge mig av =)
Ikväll ska vi kanske till Gun-Lis och Gert med lite fika så får vi höra hur allt gått.
Imorgon åker jag tillbaka till Uppsala.

Hoppas ni har en bra decemberdag!

Inga kommentarer: