torsdag, mars 26, 2009

Uppsalatidningen

Jaha då sitter jag här igen, precis innan skolan ska börja. Kommer antagligen gå i sista sekund även idag =) Men vad gör väl det, när det är vårväder ute då kan man nästan inte bli stressad eller nere!
Jag var uppe rätt tidigt idag så jag hann sätta in alla föreläsningar och händelser den kommande månaderna i min Google Calendar. Jag tycker om den! =) Det är roligt att fylla i saker. Jag delade även med mig av den idag för att se hur 'privata' inlägg syns.

Jag var nyss in till Patrik som fortfarande halvsover och sa att klockan är kvart över nio. "Om du ska till Almunge till 10 så får du skynda dig" Till svar så halvöppnade han ögonen och skakade lite lätt på handen i tystnad som "det är inte helt uträtt att det blir Almunge". Han kom hem rätt sent igår så det blir nog sovmorgon =)

Igår blev det en rätt lång stadsrunda faktiskt. Jag och Henka åt på stan och shoppade loss. Jag köpte både klänningen och en jeanskjol (jättesöt och veckad runtom) som pappa sa att han skulle betala och därmed blev hans födelsedagspresent till mig =) (fyller inte år förrän om två veckor dock) Så då gick jag in på New Yorker och inhandlade även en fin vit kortärmad skjorta som passar alldeles utmärkt till kjolen =) Jag ska ta bilder på det ikväll om jag orkar och kommer ihåg så får ni se de olika stilarna.

Vi är lokalkändisar nu också, jag och Henka. =P Vi blev stoppade på stan av Uppsalatidningen och blev utfrågade om EarthHour (vilket verkar vara det enda folk bryr sig om denna vecka) Blev även fångade på bild. Ska bli intressant när tidningen dimper genom dörren på lördag, eller vilken dag den nu kommer hem till folk, och se hur man artar sig i en tidning.
Det var lite kul att det var just igår också, för på morgonen hade Bubbi, i klassen, varit med på morgonnyheterna på TV för att han var just intervjuad om EarthHour. Så nu är snart halva klassen lokalkändisar... iaf 3 st. =P

Nej nu ska jag bege mig så jag inte missar en lugn promenad i solen. Hoppas ni får en underbar vårdag!

Inga kommentarer: