söndag, maj 20, 2007

Midnatt

Kvällstid. Bästa tiden att tänka på saker, man också den sämsta. Har man börjat tänkt på något så kan man inte sluta.
Detta händer speciellt när man, precis innan läggdags, har diskuterat saker eller kommit fram till något eller, hemska tanke, bråkat över något. Var man trött innan så blir man pigg efteråt och kan inte somna. Åtminstone pigg nog för att hjärnan ska gå i högvarv medan resten av kroppen bara vill ligga ner i dvala och inte väckas på minst 8 timmar (helst 9). Vi tjejer behöver vår skönhetssömn. Hihi.
Bara en tanke så där som jag hade...

Imorgon är det skolan 10.15. Detta upprepas tisdag till fredag. Några timmar extra blir det imorgon för att fixa till inlämningsuppgift, numero deux (2) av trois (3). Känns bra att få de där 9, möjligtvis 10 om vi lyckas imorgon, extra poängen till tentan. 9(10?)% av resultatet!! Kom idag på att densamma tenta är mindre än två veckor bort nu. Vad fort en fempoängskurs går när man nyss haft en 10poängskurs. Eller iaf en slapp fempoängskurs efter en jävlig tiopoängskurs.

0:00 är nu klockan. "On the nose".

Vad bekvämt det är att sitta i sängen och skriva. Jag utnyttjar inte min laptops kapacitet till fullo som jag kanske borde. Nästan så man borde investera i en stationär nästa gång och bara ha kvar den här till "skolutflykter". En finfin flatscreen skulle inte sitta helt fel på mitt skrivbord. =) Mitt skrivbord i en finfin större lägenhet skulle förstås inte heller sitta fel. Hell, I'd settle for a new desk! =P Inget av ovanstående kommer nog hända i den närmsta framtiden direkt.

"Snart får alla, som går på Valla..." *nynnar i huvet* Jäkla låt fastnar i huvet. Tack för den älskling! ;)

Nu ringer klockan om åtta och en halv timme. Kanske bäst att försöka sova lite... Ska nog ta en titt på prologkoden inför imorn och se om man blir något smartare först.

God natt party people!

Inga kommentarer: