onsdag, maj 02, 2007

Valborg

Roligaste valborgsfirande någonsin. Åh va roligt det var! =)
10 var jag nere på stan och träffade Nathalie och Helena. Stod och frös vid fyrisån medan vi kollade på alla roliga båtar som åkte förbi. En timme tror jag vi stod ut innan vi var tvunga att röra på oss, haha. Jisses vad det blåste.
Vi gick in till stan iaf och köpte lite lunch och kollade runt lite. Sedan tillbaka till ån och sen köpa varsin anka till ankrejset. =) Vi vann tyvärr ingenting ='( Men roligt ändå.
Sen picnicade vi i slottsbacken med ett antal andra tusen personer. =P Jättemysigt... när solen va på oss, ehe, men den lyste ju tyvärr inte hela tiden så vi begav oss till Nathalie vid tre (efter Champagnegaloppen) och inväntade Krille som skulle ha med sig öl. =D Nathalie hade köpt en liten grill också så vi kunde grilla på kvällen. Myyyysigt. Kallt, men mysigt. =) Jag höll mig mest till vin däremot, var fortfarande inte så pigg på öl sedan föregående tisdag. Ehum. ;)
Tre till Västeråsare (Henke, Mikaela och Fredde) joinade oss vid halv tio och vid halv elva var vi på väg ner på stan. Etage var det som bestämdes. Mest för att de har karaoke, men de blev aldrig nå sjungande. Haha. Vi höll oss till baren på övervåningen iaf. =) Men det var jättekul. Jag pratade en massa med Mikaela och vi hade så trevligt så. Hon föreslog drinkar till mig. =P Hon hade tydligen varit bartender ett kort tag.
Hemma kvart över ett. Alldeles jättelagom och jag mådde helt bra när jag kom hem. =) Var lite smart och drack mest vatten på Etage. =P

Snabbt sammandrag av helgen också:
Fredag:
Gotlands nation med DVPtjejerna. Jättekul! Drack inte mycket alls men fick mat i magen, vilket var välkommet.
Lördag:
Åkte hem till Västerås. Gick ner på stan direkt med lite släktingar som var nere för att köpa kläder till syrrans bröllop. Det var rätt trevligt. Sen hem en snabbis för att släppa av mormor och så jag fick lämna av lite packning och sen ner igen för att hitta jeans, men icke. =/ Sen blev utekvällen med Sara inställd iaf, för vi bestämde att hyra film var mer butgetvänligt. =P Mysigare just då också. Så det var en trevlig kväll. 'Little Miss Sunshine' hyrde vi. Lite skum, men rätt härlig ändå. =)
Söndag:
Ner på stan igen för att försöka hitta jeans en sista gång och hittade ett par på det mest överraskande stället: NewYorker, nyöppnad affär i Punkt i Västerås. Trodde det var en skitskum affär, men de hade ju en massa braiga saker! =D Jag ville köpa halva affären! Skitsnygga kavajer hade de t ex och en jättesnygg partytop! Men jeans var det. Var lite tveksam på vilken storlek jag skulle ta, men tog den lite större av de två jag valde mellan. Väl hemma i Uppsala där jag fick prova de lite mer kom jag fram till att de nog är bäst att ha de mindre. Så det blir till att byta på lördag eller söndag då jag ska till V-ås igen. KusinSara fyller 22. =) Yay!

Vad som kommer hända i veckan:
Fredag:
Grillning hos Andreas och Johanna.
Lördag:
Hem till V-ås? Träffa Sandra om hon hinner efter tentan?
Söndag:
Hem till V-ås? Fira Sara. Hem till Uppsala igen.

Idag började jag min nya kurs. =) Prolog ska vi använda! =D Woho! Verkar så kul! Föreläsningen gick jättesnabbt. Nästan så man längtar till nästa faktiskt. Kul att avsluta årskurs ett med en sån kurs. =) Men den har tydligen vart i år 3 förut och då har de haft en liten prologkurs tidigare och en logikkurs, vilket vi inte haft. Men det kommer nog gå bra ändå. =) Får vi hoppas iaf. Hihi.

Igår gjorde jag trerättersmiddag åt Patrik. 3 månader tillsammans igår! =) Jättemysigt var det. Jag tände ljus och vi hade det lugnt och skönt.
På menyn:

Förrätt
Avokado med skagenröra

Varmrätt
Lövbiff med potatisklyftor och bearnaisesås

Efterrätt
Vaniljglass med jordgubbar och chokladsås

Tror det gick hem. =) Jag blev väldigt mätt och glad iaf.

Nu ska jag sluta plåga er med blogginlägg och sätta in lite bilder i det förevigt väntande albumet.
Ha en bra vårdag!

Edit: Lagt in en jäkla massa bilder i bilddagboken. 26e och 30e är uppdaterade. =)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Bjud mig på trerätters också :) puss

Anonym sa...

det var verkligen kallt på valborg :D
själv kollade jag på forsränningen via webstream innan jag gled ner på stan :P