torsdag, februari 15, 2007

Inlägg #50

God kväll kära läsare.
Igår var det ju, som alla säkert vet, alla hjärtans dag. =) Det hände rätt mycket för att vara en sån "speciell" dag. Idag har däremot vart en skön rätt händelsefattig dag.

Onsdag 14/2
Dagen började lite tidigt. Gick upp 8 för att gå komma till skolan vid 10. Rätt dryg föreläsning så jag gick efter första timmen. Hehe, jag faller för grupptryck alldeles för lätt =P
Hem och rätta till lite på labb ett som ska va inne allra senast idag för att kunna få de hett åtråvärda bonuspoängen till lille tenta.
Tack Henka och Ia för att ni hjälpte till så mycket!! =)
Sen vart det lite mat i magen (makaroner och ketchup i rätt studentanda) för att sedan ta sig till Polacksbacken och vara på
Branschsurfet vid 15 till 18. Generic systems, Prevas och Accenture var där och presenterade sig. Väldigt trevligt! De är så bra på att tala såna där. Hoppas jag blir lika bra nån dag! (Yeah right...) Efter första så blev de lite MER och arraksboll och efter andra presentationen så blev det ännu mera MER (eller kaffe eller te) och en finfin baguette. =) Allt detta för gratis pengar.
Jag tyckte de hade valt en rätt kass dag eftersom det var just alla hjärtans dag och jag var tydligen inte ensam om det. Generickillen hade nämligen sagt detta när han hade fått uppdraget att komma och prata inför oss: "Kommer det verkligen komma många när det är Alla hjärtans dag? Svar: Det är DVPare. Generickillen: Jaha, ja då gör de ju inget." =P Som om inte vi har nå bättre för oss. Nu är ju inte jag DVPare längre men räknas ju nästan som det fortfarande i vissa kretsar. Jag tyckte de va bra kommentar iaf. =D
Sen hem och vänta på att Patrik skulle komma hem till mig. =) Köpte med mig lite godishjärtan på vägen hem också (och ett Kinderägg, hihi). Hann med att fixa det sista på labb ett, så att den nu är inlämnad. Väldigt skönt!
21.30 gjorde Patrik entré i flogsta iaf och vi hade en allmänt mysig kväll som vanligt. *ler* Han fick lille giraff som jag köpt till honom och Kärlekscheckarna. Båda på bilden ovanför. Tror han blev glad. =) Vi försökte kolla lite på Benny & Joon men en viss person hade ju haft en jobbig dag på jobbet och hade väldigt svårt att hålla ögonen öppna. =P Hihi.


Torsdag 15/2

Idag togs första (bra) bilden på mig och Patrik. =) Idag är även två veckor sen vi träffades. Det känns som vi känt varandra jättelänge! =) *glad*
Det blev en bildag idag. Första anhalten (skulle vart IKEA) blev Biltema. Där inhandlades lite tråkiga "fixa"-saker. Men sen bar det av till IKEA iaf. Måste ju inhandla en säng nu när Linda kommer hit! (Bara två dagar kvar! *yay*) Så en Sylling ska hon nu sova på. =) Tyckte vi var värda varsin glass efter det så ett litet besök till IKEAkiosken blev det också...
Sen hem till syrran för att hämta ett täcke som, av misstag, hamnat hemma hos dem. En attack av hundmonstren ingick som vanligt naturligtvis, hihi.
Började nu känna av att man inte ätit mer än en glass på hela dan så det bar iväg till McDonalds vid Stenhagen sen innan det bar iväg hemmåt igen. Hann umågs lite till med Patrik innan han sen vart halvt tvingad till att gå. =(
Bakat. Det är var man gjort sen dess. Och kollat lite på labbar. Ska till hus 3 snart och härja lite inför herrmiddagen som är imorn. Saker ska flyttas runt mellan lokalen och nån lägenhet där nere vid låghusen.


Det är vad som hänt sen igår. Träningsvärk i magen har man efter aerobics fortfarande också. =P Sköönt! Helt säker på att det tog iaf! =)
Och ny träningskompis har jag också. Myo (Maria) ska köpa kort på Ekeby så då ska vi höra av oss när vi känner för att gå och hoppas vi timar varandra. =) Bra att ha två man kan variera med!

Uusch va långt det blev. =/ Nu måste jag ju hinna göra mat innan jag ska iväg om en timme.

Ha de bra alla!

1 kommentar:

Sandra sa...

Ni är som gjorda för varandra I alla fall för kort. Jag har ju aldrig träffat honom änsålänge :) Love you Snuff! Kram