måndag, februari 26, 2007

Inge Cars?

Så var natten över och man fick äntligen sova. =) Ahhh, va skönt det va!


Det var en relativt bra Oscarsnatt. Gillade inte riktigt hur de hade ändrat på upplägget. De brukar börjar med supporting roles så man har nåt relativt stort från början, men de tog alla små kategorier först nu och tog inte supporting roles förrän vid 4 eller nåt. Men bortsett från det och att jag höll på att somna nästan hela tiden så var det en bra natt. =)

Enda gången jag verkligen lyckades somna några minuter (borde vart en tio-femton minuter) så timade jag en av de kategorier JAG hade sett framemot mest. =( Animated feature. Var såå säker på att Cars skulle ta hem titeln. Men det blev Happy Feet! :o Den är ju inte alls lika bra! Monster House som var tredje nominerade hade ingen chans =P Det var iaf klart. Men Happy Feet... =/ Jaja. Cars är vinnare i mina ögon iaf. =)

Nästa som jag blev överraskad över att de blev vinnare var The Departed i Best Picture. Trodde The queen skulle vinna. Den vann Golden Globestatyetten så jag trodde den skulle ta hem Oscarsstatyetten med. Har bara sett början på The queen och inget på The departed så jag kan inte säga vilken jag tycker ska vinna dock. Det jag hann se på The queen var väldigt bra iaf.
Ellen Degeneres var värd. Hon var superbra! Sa lagom mycket och roliga skämt och flamsade runt alldeles lagom. =) Hon förgyllde kvällen.

Vid 6 så började Johans klocka ringa där uppe på övervåningen. Vid 20 över så kom han nerstapplades från trappan och höll mig lite sällskap mellan jobbförberedelser och hundvallning. =) Så han hann se alla roliga kategorier. Actor och actress in a leading role, directing och best picture. Båda blev lite sugna på att se The departed nu när de vann de höga titlarna. =) Får dra med Patrik tror jag =D

Lite roliga vinnare:
Actor in a supporting role: Alan Larkin ("Little miss Sunshine")
Actress in a supporting role: Jennifer Hudson ("Dreamgirls")
Actor in a leading role: Forest Whitaker ("The last king of Scotland")
Actress in a leading role: Helen Mirren ("The queen")
Directing: The departed
Best picture: The departed

=) Så! Nu är ni lite uppdaterade. På Oscarhemsidan kan ni se vilka mer som vann.

Hann sova ungefär 6 timmar inatt också... Eller imorse kanske man ska säga. Somnade vid 6.50. Vaknade runt 10.20 och somande om runt 9.45 igen. Sen vaknade jag för gott 13.20. Orkar inte räkna efter men det låter väl som runt 6 timmar. =P Får se hur trött man är ikväll då. =)

Börjat fått ont i halsen också. Var snuvig under natten lite och imorse. Får hålla mig varm. Ska nog ner på stan bara och införskaffa lampa, kanske kläder och kanske högtalare till lille dator.

Sen förhoppningsvis träffa Patrik ikväll som just nu är och firar sin mormor. =)

Ha en toppendag!
Hej!

1 kommentar:

Sandra sa...

Tack för en väl presenterbar oscarsgala resumé. Som sagt så orkade jag inte titta på allt =) Kram