söndag, oktober 04, 2009

Bakningsdag

Idag är det kanelbullens dag såg jag när jag loggade in på facebook. Tur att det finns, annars hade jag nog inte märkt det. =P Just nu sitter bullarna ogräddade i sina formar och väntar på att deras 30 jäsningsminuter ska ta slut så de kan bli gyllenbruna och bli min efterrätt senare =P
Jag passade på att köpa hem lite andra ingredienser med så jag kan baka morotsbullar =) Matbröd alltså. Jag hittade receptet på samma sida som jag hittade bullreceptet (jag testar nytt recept). Så det ska bli jättekul att baka matbröd också. Det var länge sen. Flera år sen faktiskt om jag ska vara ärlig.
Jag lägger upp bilder på båda bullarna senare. Medans ni vätnar på dem så kan ni kolla in bilddagboken om ni vill och kolla in andra nya bilder där =)
Nu ska jag lägga upp receptet på kanelbullarna på Cook, bake & Create.

Hoppas ni blir bjudna på, eller gör själva, kanelbullar idag =)
Tjing!

Inga kommentarer: