söndag, februari 15, 2009

Avbockat

Nja nu har jag installerat virusskyddet iaf, men jag tror inte att jag lägger in några filer från externa hårddisken. Känner inte att det behövs egentligen. Kan jag göra allt eftersom jag behöver det.

Igår var jättemysig förresten =) Patrik och jag åkte först ut till Almunge för att fika lite och sen packa lite hos Patrik samt lämna av lite saker till hans pappa. Efter det handlade vi mat på Willys. Bredvid fanns Arken Zoo och jag drog in Patrik dit för att kolla på hamstrar och andra söta gnagare =) Han blev dock mest intresserad av kanariefåglarna ;) Hans favoritlag i fotboll kallas nämligen "The Canaries". Sen gick vi in i nån järnaffär där de även hade hemelektroniksaker och annat roligt till köket =D Så där fastnade jag igen ;P På kvällen gjorde vi en maträtt som jag fått recept till av Ia. Potatisgratäng med fläskfilé och chilisåsröra till =) Tyvärr så blev de lite halvkonstigt alltihop men rätt gott iaf =P Jag lånade Nathalies ugn, iom att hon har en större, men den var också lite konstig märkte jag. Så potatisgratängen blev lite halvklar och sen råkade jag ha i lite väl mycket vitlök så det tog över smaken lite ;P Men nu vet jag hur jag ska göra iaf till nästa gång så jag längtar till dess =) Efterrätten bestod av vaniljglass med cocktailbär. Det blev champagne till hela kalaset =) Iom att jag körde på nyår så fick vi champagne över, och den dracks slut på igår.
Potatisen och sånt räckte till en till vanlig, men liten, potatisgratäng så jag ska nog göra det idag och äta till fläskfilén som blev över från igår. Mumma!

I fredags var det inflyttningsfest också, hos Petra. Jag fick med mig Patrik så det var kul! =) Jag drack upp mina små drinkar rätt snabbt så jag hade hux flux väldigt väldigt! =P Så när vi åkte hem (blev tidigt iom att vi skulle upp på lördagen rätt tidigt och Patrik var trött redan innan vi kom till festen) så ville jag ut och dansa och vara uppe natten lång ;P Väl hemma dock blev jag också lite halvtrött men hade skitsvårt att sova hela natten. Undrar om det beror på all energidryck jag drack. Man tycker ju att Smirnoffen, jag blandade det med, borde slå ut den effekten.
Jag tappade förövrigt bort både min svarta kofta och det som blev kvar av vodkan på festen. Jag lade allting bredvid min väska i hallen, men när vi skulle gå så hittade jag inget av det =( Jag kunde inte leta heller för vi hade lite bråttom till bussen. Får se imorn om Petra har hittat det =)

Nu ska jag hitta nån lunch att få i mig.
Hoppas ni har en fortsatt mysig söndag.

Ska lägga in lite bilder på Bilddagboken efter lunch, för er som är intresserade.

Inga kommentarer: