tisdag, januari 02, 2007

bra dag igår

Igår va nog den bästa på hela lovet/semestern (va man nu ska kalla det). Johan och Maria sov över efter att ha spenderat nyårsafton på... hm... nån ö där ute iaf i Mälaren i närheten, så de spendera dagen här igår. =) Vi gick upp sent (Jag och Johan iaf. Mamma och Maria va ute me vovvarna tidigt och satt sen och lade lite pussel) och sen åt vi frukost i evigheter. skööönt. Jag mådde jätteilla på morgonen däremot. Vet inte varför. Drack bara två glas vin lite 500-årig rom (!!) och sen ett glas champagne vid tolvslaget så de borde man inte bli bakis på. druckit betydligt mer än det och knappt känt nåt tidigare :P Men men, det gick över efter lite frisk luft och några timmar senare iaf. Sen började alla sätta upp portalen som mamma köpt och syrran o co skulle hjälpa till med. vi fick upp halv översta hälften med mycket bråk och skrik men nu sitter den där iaf. =P Sen satte vi oss alla i köket och spelade Trivial Pursuit Disney i nån timme. =D Väldigt skoj! Sen åt vi lite snabbt och sen fortsatte med det :P Syrran vann. Johan kunde knappt nånting men lärde sig allteftersom spelet gick och kom ändå tvåa. Sen slutade vi och vi säger att mamma och jag kom delad jumboplats. Och ändå va ja bäst på att besvara frågor. Både andras och mina :D jäklig otur med tärningskasten bara =( Så egentligen kom jag etta säger vi ;)

Sen spelade vi en omgång till fast utan syrran. Hon blev kortläsare. Och Johan vann igen och jag hade samma otur... Men jäkligt skönt va de att bara sitta där medan renget öste ner utanför och inte bry sig alls om hur man såg ut eller nåt :P
Sen åke lite mer på portalen upp och idag ska den va planerat att bli klar. Får se hur det blir med det.

Återtåget till Uppsala blir nog på torsdag. Måste börja plugga till tentan och det gör jag bäst hemma. En liten studiegrupp skulle inte va helt fel känner jag. Usch för att återgå till det normala.

Gott nytt år på er iaf. Hoppas 2007 blir great.

Inga kommentarer: