tisdag, november 25, 2008

snökaos (EDIT)

UNT skrev igår kväll att det var snökaos och strömlöst sen niotiden igår kväll här i Flogsta. Vi måste också haft strömlöst ett tag för vid 2 så åkte allt igång och jag väcktes (sov knappt) av att min CDspelare började göra ett himla liv. När den går igång så växlar den CDskivor och börjar blinka och lysa typ =P Vi kollade på tv till iaf tio så vi måste haft det lite senare eller nåt. Internet funkade däremot inte under kvällen. Vi hörde inget av snöbollskriget heller =P

Nu är det ännu en som fick ta hjälp av en som pushar ut sin bil från parkeringarna här utanför. =) Alla blir inplogade.

Jag ramlade igår när jag skulle gå till affären. Eller ner på ett knä och armarna vispandes i luften iaf =) Det gjorde inte så ont, men på kvällen började de göra lite ont när man rörde och idag gör det mera ont. Dumma snötäckta isfläckar!

En gladare nyhet är att min dator är på väg på riktigt nu!! =) Den skickades igår från DustinHome och igår kväll var den sorterad i Stockholm stod det när jag kollade upp kollinumrerna. Det är två paket som tillsammans väger 10,2 kg tydligen =/. Samtidigt står det att det kan förekomma förseningar i bl a Uppland pga av snöovädret så idag kommer jag antagligen inte få det (men jag hoppas!!!), men det ser ju bra ut till imorn iaf. =) Vilket betyder att den kan sättas ihop till en riktig dator redan denna vecka. Wiieee!!

Igår fyllde förövrigt Lindas Oliver 1 år! =) Grattis lilla gubben!

Dagens väder: Blå himmel, snötäckt mark, blåsigt som tusan!
Dagens temperatur: -2 ungefär

(EDIT en timme senare: Glöm den blå himlen. Nu är det moln och snöar igen =) )

Ha en underbar dag alla!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Men gumman, inte ramla :)

Malin sa...

Hihi nej ska försöka undvika det from nu =)

Anonym sa...

Inte väglag för kvinnor.