fredag, november 21, 2008

Sprudlande

Jag känner mig alldeles sprudlande och glad och så där "lycklig" som man kan känna sig, idag =)
Jag beställde minsann min dator igår. Efter mycket om och men (förlåt att jag var så velig Henka ;) ) så blev det en dator i bitar som ska sättas ihop av undertecknad. Fast med hjälp av Henka och Andreas =P Annars kommer det aldrig bli en fungerande dator.

Jag åkte buss till dem igår men promenerade hem i mörkret och kylan, var väl 1-2 minus. Tog en timme och tio minuter. Riktigt mysigt var det faktiskt att gå själv. Skulle väl tagit tio minuter mindre om jag inte stannade till vid Himla (de har fått in julsortimentet!) och en snabbis in på Kvantum för att handla smågrejer till middagen. Kände mig riktigt duktig när jag kom hem.

Idag är det kallare däremot. -5,7C just nu. =/ Jag ska gå till skolan snart. Blir till att göra jackan till en strut längst upp och moffa upp halsduken så mycket det går. Helst hela vägen upp till mössan =)

Efter skolan ska jag ner på stan och träffa Ia. Vi ska luncha och titta in på Kvarnen. Det är ett köpcentrum uppe vid Vaksala torg som jag lyckats undvika på nåt sätt hela min vistelse i Uppsala. Det måste bli ett slut på det, för det är väldigt mysigt säger folk där inne. =) Jag åkte förbi med bussen igår och det är massa julmys i deras fönster så det ska bli kul att kolla in. Kanske kan man hitta julklappar till folk! Roligt!

Ikväll skulle Patrik hänga med sina kompisar så jag tänkte kanske gå på bio, men alla är nog upptagna har jag kommit fram till så det blir nog hemmakväll för mig. Billigare det också =)

På lördag är det Västerås som gäller. Släktings födelsedag har varit och nu blir det firande. Patrik kan följa med nu säger han så; wiiiee!! =) Det är öppet hus på mammas jobb då också så om jag har tur så kan jag få han att åka lite tidigare till Västerås så kan vi kolla in det också =) Det är alltid kul att kolla vad robotarna har blivit programmerade att göra =)

Nästa helg är det första advent!! =D =D =D På lördagen ska vi till syrran för hon fyller år då. =) Men på söndagen vill jag fira advent på riktigt. De har tydligen massa firande och roligheter på stan och på Hammarskogs herrgård har jag sett. Skulle vara jättekul om man kunde till Hammarskog och spendera lite tid där. Patrik jobbar tror jag, men mamma kanske är kvar från lördagen så kan vi åka halva familjen och turista lite där =) Får se hur det blir.

Nu ska jag borsta tänderna och bege mig ut i vinterkylan. =)
Ha en underbar vinterdag!

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh va glad jag blev när jag läste ditt inlägg, nu är jag sprudlande glad :D