söndag, november 23, 2008

Supersnö!

Det blev den svarta klänningen igår trots allt. Den rutiga fanns i rätt storlek, men satt inte lika bra som jag hade velat och kom då fram till att jag nog har lite mer användning av en helsvart. Man kan ju lägga till färg med accessoarer om man vill det. Så nu är jag väldigt nöjd och lite fattigare ;) Ska bli skönt på tisdag då det kommer lite pengar in på kontot.

Är det snö där ni bor? Här är det jättemycket snö!! =D Vi åkte hem runt tjugo över sju igår kväll från Västeråskalaset. Direkt när vi åkte av motorvägen efter Enköping så började det snöa. Var ju inte alls lika mycket snö i Västerås förövrigt =( Det snöade inte så mycket i början men ju närmare vi kom Uppsala desto mer snöstorm blev det. Lite svårt att köra vid tillfällen (tur att det inte var jag som var framför ratten). Väl inne i Uppsala och Flogsta så snöade det inte så mycket och det var bara lite mer snö än på morgonen men väldigt mysigt är det när man kollar ut och det är vitt, vitt, lite barrgrönt och åter vitt! =) Känns lite fel med blommiga gardiner nu så jag ska byta till mina svarta med söta tomtar =) Det är ju ändå bara en vecka till första advent. Men resten av julsakerna kommer upp på söndag eller lördag.

Jag ska nog försöka tvätta lite idag så mina nya julsängkläder blir fräscha. =) Jag såg en jättefin julstjärna på fot inne på Village igår. Dumt av mig att jag inte kollade vad den kostar... =/ Säkert 300-400 kr =( Då vill jag inte köpa han. Ska kolla om den finns på deras hemsida...

Jag ska nog bege mig ut på vinterpromenad idag. Myys!
Nu ska jag äta klart frukosten och kolla på skidåkning =)
Ha en underbar dag!

PS Imorn är det bara en månad kvar till julafton!!! =D (Jag har nu ändrat min nedräknare så att den visar rätt. Den var en dag för tidig tyckte jag)

3 kommentarer:

Sophie sa...

jag tycker du valde rätt klänning!

Anonym sa...

valde och valde, jag hade sista ordet. jag är äldst.

Sandra sa...

Här är det inte så mycket snö :( Men lite i alla fall :)